- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Mitt träningschema!
Hejsan allihopa! Jag tänkte skriva ner mitt schema som jag tränar efter här, så får ni lämna era åsikter om det! Är intresserad av kritik, tips osv.
Måndag: Ben!
Knäböj 3-4 set.
Utfallsteg med skivstång 3-4 set.
Stående vadpress i smithmaskin 4 set. När jag kör vadpress så står jag på en ”step up” bräda(tror jag om heter).
Onsdag: Bröst, Axlar!
Lutande hantelpress för övre bröst 3 set.
Pullovers 3 set.
Dips 3 set.
Sittande hantelpress för axlarna 4 set.
Fredag: Rygg, vader!
Stela Marklyft 4 set.
Latsdrag 3 set.
Sittande roddrag 3 set.
Stående vadpress 4 set.
Så ser mitt program ut i princip. I benpasset så funderar jag på om jag ska köra även lårcurl och benspark men tror det kan bli för mycket då kankse.
I bröstpasset så funderar jag på att lägga till en till axelövning, någon som har tips på någon övning där?
Och sen i ryggpasset så är ju målet att jag ska bli så stark att jag kör chins och skivstångsrodd istället för latsdrag och sittande rodd.
Jag är 22 år. Styrketränade mycket under gymnasiet, när jag tog studenden så vägde jag 74-75 kg med 9% fettprocent. Nu väger jag 70-71kg.
Nu efter gymnasiet så har jag gjort lumpen, och haft mina ”festperioder” så träningen har blivit lite till och från, men nu har jag börjat köra hårt igen i två månader ungefär och skall fortsätta.
Men har ni några råd eller tips nu angående mitt program så uppskattas det väldigt mycket!
[https://www.body.se/artiklar/traning/20100110/versikt-vnings-och-traningsguider]
Tack Bicce! ska ta mig en ordentlig titt på den länken!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY