- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › mitt träningsschema, synpunkter?
Jag har inte utvärderat än men när jag tittar på schemat och jämför med andra scheman så tycker jag detta upplägg känns bra. Vad tror ni?
Jag sköter kost och sömn mycket bra! Mild cardio två gånger i veckan.
Jag varken röker,snusar,dricker eller dopar mig.
Detta schema anser jag är bra om man vill träna varje dag men inte behöva va på gymmet i 1-2h. Med detta schema är du på gymmet mån-fre 30-50 min.
Mitt mål är muskelvolym, inte styrka. Därför ber jag också om bra artiklar/studier om träning för maximal muskeltillväxt.
Dag 1: ben/mage
Dag 2: bröst
Dag 3: rygg
Dag 4: axlar
Dag 5: armar
Dag 6: vila
Dag 7: vila
Måndag: ben- Knäböj 4×5-8, benspark 4×10-12, bencurl 4×10-12, situps, crunches (supersett mellan benspark och bencurl)
tisdag: bröst- bänkpress 4×8-12, lutande hantelpress 4×8-12, hantelpress 4×8-12 flyes 4×8-12
onsdag: rygg- marklyft (varannat pass hyperextension) 3×8-10, sittande rodd 4×8-12, latsdrag till bröst 4×8-12, stångrodd 4×8-12
torsdag: axlar- militärpress 4×8-12, hantellyft åt sidan 3×10-12, hantelpress 4×8-12, framåtlutad hantellyft 3×10-12
fredag: armar- dips 3xmax, stångcurl 5×8-12, hammercurl 5×8-12, pushdowns 4-6×8-12 (supersettat mellan bicepscurl och hammercurl)
Det är asbra
Ironi eller seriös?
ironi
detta är bra, kör på
Vad bra att du tycker det!
Varför?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY