Mitt träningsupplägg 3 dagar i veckan.

Home Forums Allmänt om gymträning Mitt träningsupplägg 3 dagar i veckan.

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej,

Har precis kommit igång med min träning igen efter ett litet uppehåll.
    Har aldrig varit någon flitig gym-besökare men har alltid tränat något.

Behöver lite råd angående min träning. Har som mål att må bra och känna mig pigg i kroppen. Men självklart är också visuell effekt.

Kör idag tre gånger per vecka måndag, onsdag och fredagar. Alla är morgonpass innan jobbet för att kunna hinna med att träffa familjen. Vet att det inte är optimalt. Men försöker sova tillräckligt och äta både innan och efter träningen. Vanligt vis ett ägg innan sedan lite stadigare frukost efter.

Kör i storts ett samma övningar varje gång jag kör. Bänkpress, militärpress, dibs, chins (klarar endast få) Stående Skivstångscurl, och någon benövning. Kan ha glömt någon.

Egentligen bara basövningar men har känt att dessa fungerar hyfsat bra. Men har inte funderat på hur det kommer fungera i längden.
    Blir mina muskler feldimensionerade då jag endast köra vissa övningar?

Har ni några tips på hur ni skulle lägga upp det?

Alltid bra att lägga in några core och ryggövningar också. För det är magen å ryggen som håller din kropp rak och kommer hjälpa dig med att prestera bättre med alla andra övningar!

Tycker att de övningarna är rätt så heltäckande, skulle dock slängt in en roddövning. När det gäller core tycker jag att det bästa sättet är att köra basövningar som knäböj och marklyft (en magövning skulle dock inte skada att lägga till). Vill du utveckla det ytterligare skulle jag lägga in en övning för baksida lår och en vadövning.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.