mitt träningsupplägg bra lr dåligt?

Home Forums Allmänt om gymträning mitt träningsupplägg bra lr dåligt?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

tjena, detta är mitt upplägg som är taget från max-ot vet inte om det är bra eller om jag ska byta, jag vet inte om jag kommer öka på det sättet jag vill öka genom detta schema.
    mitt mål är ju som sagt att bli så stor som kroppen tillåter mig att bli,vad tror ni?
    detta är schemat:

TISDAG:
    Biceps Sets Reps
    Rak skivstångscurl 2 4 till 6
    Växlande hantelcurl 2 4 till 6
    Kabelcurl 1 6
    Triceps
    Push-downs 2 6
    Liggande tricepspress 2 4 till 6
    Kick-backs 1 6
    Underarmar
    Handledscurl med skivstång 2 6 till 8
    Handledscurl med hantlar 1 6 till 8
    Mage
    Benlyft (med vikt på fötterna) 2 12 till 15
    Crunches i kabelmaskin 2 8 till 10
    Crunches (med vikt) 1 8 till 10

ONSDAG:
    Axlar Set Reps
    Militärpress (skivstång framifrån) 3 4 till 6
    Sittande hantelpress
    (handflatorna pekandes inåt i bottenläget och roteras framåt på väg upp) 2 4 till 6
    Stående hantellyft åt sidan 2 6 till 8
    Traps
    Skivstångsshrugs 2 4 till 6
    Upprätt rodd (smalt grepp) 2 4 till 6

TORSDAG:
    Övning Set Reps
    Latsdrag (framifrån) 3 4 till 6
    Sittande kabelrodd
    (det finns många olika handtag och skivstänger, men ta en rak stång) 2 4 till 6
    Good Mornings 2 4 till 6
    Hypersträck (med vikt) 2 4 till 6

FREDAG
    Övning Set Reps
    Bänkpress 3 4 till 6
    Sned hantelpress
    (vinkeln borde vara 25 till 30 grader) 3 4 till 6
    Dips (med vikt) 2 4 till 6

jag skulle nog satsa p

jorå benen finns dom med, men jag glömde lägga in dom här kommer benen :D

MÅNDAG:
    Set Reps
    Knäböj 3 4 till 6
    Benpress 2 4 till 6
    Stela marklyft 2 6
    Stående vadpressmaskin 2 6 till 8
    45° vadpress i benpressen 2 6 till 8

här är lite stats på mig,vad tycker ni byggare är bäst 3 eller 4 dagars split.

MÅNDAG:

Knäböj 1:a 80kg 2:a 70kg 3:e 65kg
    Benpress 1:a 140kg 2:a 150kg
    Stela marklyft 1:a 50kg 2:a 60kg
    Stående vadpressmaskin 1:a 82,5kg 2:a 90kg
    45° vadpress i benpressen

TISDAG:
    Biceps Sets Reps
    Rak skivstångscurl 1:a 30kg 2:a 35kg
    Växlande hantelcurl 1:a 17,5kg 2:a 17,5kg
    Kabelcurl 1:a 50kg

Triceps
    Push-downs 1:a 65kg 2:a 67kg
    Liggande tricepspress 1:a 20kg 2:a 25kg”det var lite för tungt”
    Kick-backs 1:a 7,5kg

Underarmar
    Handledscurl med skivstång 1:a 30kg 2:a 35kg
    Handledscurl med hantlar 1:a 15kg

5 dagar irad låter lite väl mkt.

jo, det är inge bra tror jag inte, tror jag ska köra 4 dagarsplit typ

måndag: bröst/axlar
    tisdag:ben
    onsdag:armar
    fredag:rygg

men vet inte vilket repsomfång jag ska köra för att bygga maximalt med massa.

Tänk mindre och träna mer.

Du behöver inget specifikt repsomfång. Variera dig och kör både hög o lågrep.
    Lär känna din kropp så vet du vilka dagar du känner att det lämpar sig med låg- respektive högreps.

men träna efter Bartolls program så slipper du fundera. Han vet man kan sina grejer. Det finns ingen som vet vad som är optimalt för just dig. Hade det varit så hade alla proffs tränat efter samma princip, vilket de inte gör. du verkar tro att det finns något magiskt recept för att bli grov, det gör det inte. det finns flera vägar somfungerar vad det gäller hur man tränar. det tar tid att bligrov,ju snabbare du fattar det desto bättre

okej, så det ända jag behöver göra är i stort sätt bara gå till gymmet följa schemat, men alltså jag har förstått att det inte finns något magiskt recept för muskeultillväxt, men det jag undra var om man ska byta repetitioner varje övning eller hur lång tid det ska ta mellan dom dagarna man kör högreps/lågreps, jag brukar variera övningar varje pass iallafall men jag vet inte är det bra vikter jag lyfter för att ha tränat i 6 månader eller bör jag vara starkare?

Varje g

precis, men jag vill ha 1 som jag kan hålla med vid ett tag

gör det enkelt för dig kör en vecka tungt 5-8 reps o nästa vecka 8-15 reps:up:

cornboy wrote:
    precis, men jag vill ha 1 som jag kan hålla med vid ett tag

varför kör du inte efter Bartolls programdå? Han har ju skrivit upp övningar och reps. Minns jag inte fel var du inne på powerboard förut och fick ett braprogram av Bruce Banner upplagt också. Vilket du kör av Bartolls eller Banners lär kvitta i längden.
    Nu är jag lite less på att läsa dina trådar eftersom du startat ungefär 50st sista halvåret med samma frågor.

Cheesian och Jacksatan slår huvudet på spiken. Som jag skrivit gång på gång så finns det inget perfekt träningsprogram. M.a.o. sluta leta efter dem! Håll dig till grunderna. Kör helkroppspass eller dela upp träningen efter träningsrörelser då kroppen fungerar som en enhet (t.ex. över- och underkropp) och inte idiotiska kroppsdelssplit som biceps, axlar, bröst o.s.v.
    När du har ett bra program som bygger på basövningar (flerledsövningar) så håller du dig till det så att du hinner få resultat! Byt inte program för ofta. Det är ett fel de flesta nybörjare gör. Bra resultat får du endast om du tränar kontinuerligt efter ett långsiktigt program och hela tiden ökar din träningsvolym (överbelastar musklerna) med att göra något extra reps, höja vikten eller minska vilan mellan seten.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.