Home › Forums › Allmänt om gymträning › MM2K – Bli stark i bänkpress (forts…)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 januari, 2009 at 13:27 #235816Anonym anvandareMemberJeppas wrote:kan det vara så att man bör ligga en bit högre i 1rm för att det ska fungera bra?
Jag har ingen aning. Men jag tror inte det spelar nån större roll vad man går in på för 1RM.
Kan det vara så att dom ökade efter varje failuretest, så att det blev för tungt mot slutet? Eller att dom körde en massa extraövningar för bröst så att dom blev övertränade? Eller aldrig la in viloveckor så att dom blev övertränade?
19 januari, 2009 at 00:12 #235817Anonym anvandareMemberDamien Thorne wrote:Jag har ingen aning. Men jag tror inte det spelar nån större roll vad man går in på för 1RM.Kan det vara så att dom ökade efter varje failuretest, så att det blev för tungt mot slutet? Eller att dom körde en massa extraövningar för bröst så att dom blev övertränade? Eller aldrig la in viloveckor så att dom blev övertränade?
nä… dom ökade på första failtest, men sen körde dom på.
dom kör nog ett tag nu efter egen vilja men ska pröva igen senare, så vi får se hur det går då :emo-thumb19 januari, 2009 at 11:56 #235818Anonym anvandareMemberJeppas wrote:nä… dom ökade på första failtest, men sen körde dom på.
dom kör nog ett tag nu efter egen vilja men ska pröva igen senare, så vi får se hur det går då :emo-thumbOkidoki :nod
19 januari, 2009 at 14:04 #235819Anonym anvandareMember:what:
Damien Thorne wrote:Okidoki :noddu som tävlar,
hur är reglerna för bänkpress nu, visst har dom tagit bort att man måste hålla stången på bröstet 1-2 sek innan upp lyft?självklart får man inte studsa stången, men är det ok att bara toucha bröstet? :what:
19 januari, 2009 at 17:12 #235820Anonym anvandareMemberJeppas wrote::what:du som tävlar,
hur är reglerna för bänkpress nu, visst har dom tagit bort att man måste hålla stången på bröstet 1-2 sek innan upp lyft?självklart får man inte studsa stången, men är det ok att bara toucha bröstet? :what:
Okidoki är ett annat ord för okej
Nej, den regeln finns kvar.
19 januari, 2009 at 17:37 #235821Anonym anvandareMemberDamien Thorne wrote:Okidoki är ett annat ord för okejNej, den regeln finns kvar.
haha förstog det, den gubben kom dit utan att det var meningen såg det inte tidigare.
ok då måste jag börja tänka om lite, inte för att jag ska tävla om jag inte råkar bli jätte stark :p men det är ju alltid bra om man är säker på att man kör strikt…men svank på ryggen är ok, bara man har axlar och stjärten i??
tack tack
19 januari, 2009 at 19:44 #235822Anonym anvandareMemberJeppas wrote:men svank på ryggen är ok, bara man har axlar och stjärten i??Jajjemen!
Jag bifogar en länk om du skulle ha fler frågor. Längst ner kan du även kolla på godkända lyftställningar :emo-thumb[http://www.powerlifting-ipf.com/fileadmin/data/Technical_Rules/IPF_rulebook_2008_Swedish.pdf]
20 januari, 2009 at 10:54 #235823Anonym anvandareMemberBengtBurk wrote:Jajjemen!
Jag bifogar en länk om du skulle ha fler frågor. Längst ner kan du även kolla på godkända lyftställningar :emo-thumb[http://www.powerlifting-ipf.com/fileadmin/data/Technical_Rules/IPF_rulebook_2008_Swedish.pdf]
tack, jag googlade efter det där men hittade inte:up:
23 januari, 2009 at 11:38 #235824Anonym anvandareMemberHej.
Är det normalt att man inte får upp det man maxat i slutet av mm2k?
Det jag fick upp sista passet får jag inte upp igen, jag ligger nära, men dom sista kilona saknas för att kunna tangera mitt pb..
Hur länge bör man vänta innan man ger isg på en ny period med mm2k?24 januari, 2009 at 15:58 #235825Anonym anvandareMemberMr_Moore wrote:Hej.Är det normalt att man inte får upp det man maxat i slutet av mm2k?
Det jag fick upp sista passet får jag inte upp igen, jag ligger nära, men dom sista kilona saknas för att kunna tangera mitt pb..
Hur länge bör man vänta innan man ger isg på en ny period med mm2k?Vad som är ”normalt” vet jag inte men jag kan tar inte lika mycket som jag gjorde på sista passet av mm2k. Men det beror nog mest på att jag vilade nästan 3 veckor efter att jag var klar och nu tränar jag mycket lättare än vad jag gjorde då.
Om jag inte missminner mig så rekomenderas man att köra högreps i 3 veckor innan man börjar på en ny period.25 januari, 2009 at 19:02 #235826Anonym anvandareMemberI nya exceltabellen hade du inkluderat olika splittar hur du hade kört om du hade kört t.ex. 4 split nu. Jag undrar bara vilken sorts stångrodd du menar? finns lite olika varianter.
25 januari, 2009 at 22:31 #235827Anonym anvandareMemberjokem wrote:I nya exceltabellen hade du inkluderat olika splittar hur du hade kört om du hade kört t.ex. 4 split nu. Jag undrar bara vilken sorts stångrodd du menar? finns lite olika varianter.Stående stångrodd med fri stång, överhandsgrepp, 45 graders lutning på överkroppen (mittemellan att stå rakt upp och att ha överkroppen parallellt med golvet), håller händerna nån centimeter utanför axelbrett (kanske innersta kanten på handen (där tummen är) i linje med yttersta kanten på axeln)
Det är den jag brukar köra, tycker den tar på bäst där jag vill att den ska ta på, dva på hela övre delen av ryggen.
Fast jag tror inte det spelar nån större roll vilken rodd man kör, bara man kör nån. Tex stångrodd med olika fattningar och lutningar, kabelrodd med olika grepp, hantelrodd.
2 februari, 2009 at 18:07 #235828Anonym anvandareMemberDamien, är lite nyfiken på vad du kör för upplägg med den smala bänken. Set/Reps, tungt eller flera reps? Ska köra igång med MM2K imorrn och kommer köra på 3dagars split som du föreslår i excelfilen.
2 februari, 2009 at 18:58 #235829Anonym anvandareMemberTriNitro wrote:Damien, är lite nyfiken på vad du kör för upplägg med den smala bänken. Set/Reps, tungt eller flera reps? Ska köra igång med MM2K imorrn och kommer köra på 3dagars split som du föreslår i excelfilen.8 reps, 3 set. Höjer så länge jag klara 8 reps, sänker om jag inte klarar 8 reps.
Så det kan bli olika vikter på de 3 setten.Lycka till med MM2K
3 februari, 2009 at 15:30 #235830Anonym anvandareMemberTackar för svaret
Första bänkpasset med Gamla MM2K V2 avklarat iaf, skönt att vara igång
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.