Home › Forums › Allmänt om gymträning › MM2K – Bli stark i bänkpress (forts…)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 februari, 2009 at 07:39 #235846Anonym anvandareMemberNovaCane wrote:Okej är nyss fyllda 17 år, men med mina håltimmar och det på rasterna tror jag att jag presterar bäst på tisdagar och fredagar, det är därför jag har placerat de övningarna där eftersom jag anser mig vara starkare i biceps rygg och vill öka mer i bröst och triceps. Kan jag köra så som jag gjort innan eller måste jag ändra?
Det brukar gå bättre om man har en träningsfri dag före bänkpresspasset.
Men det går bra att köra som du kört tidigare. Se till att du har mer dagar inför lågrepspasset än högrepspasset. Alltså att du lägger #2, #4 osv på Tisdag. Och #1, #3 på Fredag.
27 februari, 2009 at 18:40 #235847Anonym anvandareMemberDamien Thorne wrote:Det brukar gå bättre om man har en träningsfri dag före bänkpresspasset.Men det går bra att köra som du kört tidigare. Se till att du har mer dagar inför lågrepspasset än högrepspasset. Alltså att du lägger #2, #4 osv på Tisdag. Och #1, #3 på Fredag.
Okej tack så mycket för hjälpen, skulle kunna flytta måndagspasset till söndagen.
1 mars, 2009 at 12:59 #235848Anonym anvandareMemberHur bör jag göra efter ca 2 veckors sjukdom?
Börja om? Fortsätta som vanligt? Backa i programmet…. hur många steg?
Tacksam för tips…!!
1 mars, 2009 at 19:22 #235849Anonym anvandareMemberFlexMasterMick wrote:Hur bör jag göra efter ca 2 veckors sjukdom?Börja om? Fortsätta som vanligt? Backa i programmet…. hur många steg?
Tacksam för tips…!!
Kör ett bänkpass utanför programmet, 8-reppare.
Sen backar du 1-1.5 vecka till ett högrepspass i MM2K. Tex om du skulle köra pass 9 eller 10 i MM2K så backar du till pass 7. Skulle du köra pass 5 eller 6 så backar du till pass 3.Jag tycker att det känns för tungt att börja med ett tungt lågrepspass direkt efter ett uppehåll.
2 mars, 2009 at 21:40 #235850Anonym anvandareMemberEfter avslutad schema, dvs 7 veckor, kan man fortsätta med samma schema bara att man börjar om och höjer vikterna? Eller ska man gå tillbaka till sitt vanliga schema man hade innan?
Ni kanske har svarat på det tidigare men jag har inte orkar läsa igenom alla sidor ^^
2 mars, 2009 at 22:18 #235851Anonym anvandareMemberDavvedoo wrote:Efter avslutad schema, dvs 7 veckor, kan man fortsätta med samma schema bara att man börjar om och höjer vikterna? Eller ska man gå tillbaka till sitt vanliga schema man hade innan?Ni kanske har svarat på det tidigare men jag har inte orkar läsa igenom alla sidor ^^
Så här står det :
After you complete the 7-week program, I recommend not training with more than 80% of your 1 RM for 3 weeks.
The best recommendation I can make, and what I always do, is move into a growth phase of training. Now that you’ve reached a new level of strength, it’s time to solidify your new strength by building the foundation to support it. A growth phase of moderate intensity (eight to ten rep range) for about six week is perfect. With your new strength, you should be able to handle more weight at eight reps than ever before. And after a good growth spurt, you’ll be ready to try this program again soon enough. For example, after I recently completed this program, I took three week and just did moderate to light dumbbell-pressing workouts. But, I’ll soon be ready to start the program again and boost my strength even more!Det står alltså att man ska träna lätt på högst 80% av 1RM i 3 veckor. Fast det han brukar göra är att köra 6 veckor byggningsträning (8-10 reps). Sen kan man köra igång med programmet igen.
Fast jag vill gärna lägga in vilovecka direkt efter programmet, samt direkt före nästa MM2Kperiod :
Vila 1 vecka
Kör byggningsträning 4-6 veckor (8-10 reps)
Vila 1 vecka
Kör igång med MM2K igen3 mars, 2009 at 00:45 #235852Anonym anvandareMemberUnder byggnadsträningen, ska man bara köra typ 10×3 på bänkpressen (ta det lugnt) eller kan man lägga på flera andra bröstövningar som jag körde innan jag började med MM2K? Innan körde jag 3×10 bänk, 3×10 lutande hantelpress och 3×10 cablecross varje bröstpass
3 mars, 2009 at 08:28 #235853Anonym anvandareMemberDavvedoo wrote:Under byggnadsträningen, ska man bara köra typ 10×3 på bänkpressen (ta det lugnt) eller kan man lägga på flera andra bröstövningar som jag körde innan jag började med MM2K? Innan körde jag 3×10 bänk, 3×10 lutande hantelpress och 3×10 cablecross varje bröstpassKör som du gjorde tidigare. Dvs ett vanligt byggningsprogram.
11 mars, 2009 at 22:43 #235854Anonym anvandareMemberVilket rekommenderar du att man kör på nu. Har öppnat exel-filen och det finns 6 olika scheman att gå efter, Ska man satsa på Nya MM2K v3b?
Tack:)
12 mars, 2009 at 11:03 #235855Anonym anvandareMemberTobias91 wrote:Vilket rekommenderar du att man kör på nu. Har öppnat exel-filen och det finns 6 olika scheman att gå efter, Ska man satsa på Nya MM2K v3b?Tack:)
Jag vet inte. Det spelar nog ingen större roll. Jag tror att de ger ungefär lika ökning allihop.
Nya MM2K v3b är den tyngsta.
Gamla MM2K v2a är den lättaste.Själv så ska jag köra Gamla MM2K v2b
13 mars, 2009 at 11:06 #235856Anonym anvandareMemberHär kör jag inte MM2K. Men jag tänkte ändå visa hur det ser ut när jag pressar. Det ser lovande ut inför nästa veckas maxning, siktar på 150kg.
Veckan efter det sätter jag igång med MM2K.Fredag 13/3-09
Morgonvikt 74.5
Bänkpress med stopp
80×2
95×2
110×2
125×2
140×2 PB
135×2
100×10[youtube=YwpEzFIKdOw]
13 mars, 2009 at 11:27 #235857Anonym anvandareMemberRepotage på TV om klubben. Fick vara med några sekunder.
Visas ikväll kl 1915 på regionala nyheterna västerbotten SVT1
På 1.25 smygspänner jag och Swelabs biceps.
På 1.28 är det närbild på mig när jag tar 200kg i mark med utrustning.[http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=98705&a=1479768&lid=senasteNytt_787129&lpos=rubrik_1479768]
15 mars, 2009 at 00:46 #235858Anonym anvandareMemberHej.
Hur många triceps och bröst övningar rekomenderar ni de två dagarna de ska tränas? Funderar på att köra en fyrdagssplit och undrar lite över hur många övningar man ska sätta in?15 mars, 2009 at 08:19 #235859Anonym anvandareMemberUndercoverbrother wrote:Hej.
Hur många triceps och bröst övningar rekomenderar ni de två dagarna de ska tränas? Funderar på att köra en fyrdagssplit och undrar lite över hur många övningar man ska sätta in?Jag skrev nyligen detta på ett annat forum. Klistrar in det här också :
Eftersom du kör bänkpress 2ggr/vecka så kan man inte köra sig helt slut i brösten på ett pass på samma sätt som man gör när man tränar bröst 1 gång i veckan. Om man kör sig helt slut så hinner man inte återhämta sig till nästa pass.
Det bästa är att ni kör enligt orginalrekommendtionen.
(Jag ska strax skriva in den i excelprogrammet)Monday
Chest
Bench Press (Workouts #1, 3, 5, 7, 9, 11, 13)Dumbbell Bench-Press 3 sets of 8 reps
Shoulders
Dumbbell Side Raise 3 sets of 8 repsTriceps
Lying Triceps Extension 3 sets of 8 repsTuesday
OffWednesday
BackNarrow-Grip Pulldown
Barbell Row
Biceps
Barbell CurlThursday
OffFriday
Shoulders
Rotator-Cuff Exercise 3 sets of 12-15 repsChest
Bench Press (Workouts #2, 4, 6, 8, 10, 12, 14)Triceps
Weighted Dips 3 sets of 6 repsSaturday
Legs
Squat 3 sets of 6 repsLeg Press 3 sets of 8 reps
Leg Curl 3 sets of 8 reps
Back
Reverse-Grip Pulldowns 3 sets of 8 repsOne-Arm Dumbbell Rows 3 sets of 8 reps
Biceps
Incline Dumbbell Curls 3 sets of 8 repsSunday
Off15 mars, 2009 at 14:50 #235860Anonym anvandareMemberTror du att det här blir ett bra program?
Dag 1
MM2K bänk
En annan bröstövning
Triceps, 2 övningar
axlarDag 2
Rygg, biceps, mage
Dag 3
Ben
Dag 4
MM2K bänk
En annan bröstövning
Triceps, 2 övningarVet inte om jag har glömt någonting nu, men på ett ungefär?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.