MM2K – Bli stark i bänkpress (forts…)

Home Forums Allmänt om gymträning MM2K – Bli stark i bänkpress (forts…)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 482 total)
  • Author
    NovaCane wrote:
    Okej är nyss fyllda 17 år, men med mina håltimmar och det på rasterna tror jag att jag presterar bäst på tisdagar och fredagar, det är därför jag har placerat de övningarna där eftersom jag anser mig vara starkare i biceps rygg och vill öka mer i bröst och triceps. Kan jag köra så som jag gjort innan eller måste jag ändra?

Det brukar gå bättre om man har en träningsfri dag före bänkpresspasset.

Men det går bra att köra som du kört tidigare. Se till att du har mer dagar inför lågrepspasset än högrepspasset. Alltså att du lägger #2, #4 osv på Tisdag. Och #1, #3 på Fredag.

Damien Thorne wrote:
    Det brukar gå bättre om man har en träningsfri dag före bänkpresspasset.

Men det går bra att köra som du kört tidigare. Se till att du har mer dagar inför lågrepspasset än högrepspasset. Alltså att du lägger #2, #4 osv på Tisdag. Och #1, #3 på Fredag.

Okej tack så mycket för hjälpen, skulle kunna flytta måndagspasset till söndagen.

Hur bör jag göra efter ca 2 veckors sjukdom?

Börja om? Fortsätta som vanligt? Backa i programmet…. hur många steg?

Tacksam för tips…!!

FlexMasterMick wrote:
    Hur bör jag göra efter ca 2 veckors sjukdom?

Börja om? Fortsätta som vanligt? Backa i programmet…. hur många steg?

Tacksam för tips…!!

Kör ett bänkpass utanför programmet, 8-reppare.
    Sen backar du 1-1.5 vecka till ett högrepspass i MM2K. Tex om du skulle köra pass 9 eller 10 i MM2K så backar du till pass 7. Skulle du köra pass 5 eller 6 så backar du till pass 3.

Jag tycker att det känns för tungt att börja med ett tungt lågrepspass direkt efter ett uppehåll.

Efter avslutad schema, dvs 7 veckor, kan man fortsätta med samma schema bara att man börjar om och höjer vikterna? Eller ska man gå tillbaka till sitt vanliga schema man hade innan?

Ni kanske har svarat på det tidigare men jag har inte orkar läsa igenom alla sidor ^^

Davvedoo wrote:
    Efter avslutad schema, dvs 7 veckor, kan man fortsätta med samma schema bara att man börjar om och höjer vikterna? Eller ska man gå tillbaka till sitt vanliga schema man hade innan?

Ni kanske har svarat på det tidigare men jag har inte orkar läsa igenom alla sidor ^^

Så här står det :

After you complete the 7-week program, I recommend not training with more than 80% of your 1 RM for 3 weeks.
    The best recommendation I can make, and what I always do, is move into a growth phase of training. Now that you’ve reached a new level of strength, it’s time to solidify your new strength by building the foundation to support it. A growth phase of moderate intensity (eight to ten rep range) for about six week is perfect. With your new strength, you should be able to handle more weight at eight reps than ever before. And after a good growth spurt, you’ll be ready to try this program again soon enough. For example, after I recently completed this program, I took three week and just did moderate to light dumbbell-pressing workouts. But, I’ll soon be ready to start the program again and boost my strength even more!

Det står alltså att man ska träna lätt på högst 80% av 1RM i 3 veckor. Fast det han brukar göra är att köra 6 veckor byggningsträning (8-10 reps). Sen kan man köra igång med programmet igen.

Fast jag vill gärna lägga in vilovecka direkt efter programmet, samt direkt före nästa MM2Kperiod :

Vila 1 vecka
    Kör byggningsträning 4-6 veckor (8-10 reps)
    Vila 1 vecka
    Kör igång med MM2K igen

Under byggnadsträningen, ska man bara köra typ 10×3 på bänkpressen (ta det lugnt) eller kan man lägga på flera andra bröstövningar som jag körde innan jag började med MM2K? Innan körde jag 3×10 bänk, 3×10 lutande hantelpress och 3×10 cablecross varje bröstpass

Davvedoo wrote:
    Under byggnadsträningen, ska man bara köra typ 10×3 på bänkpressen (ta det lugnt) eller kan man lägga på flera andra bröstövningar som jag körde innan jag började med MM2K? Innan körde jag 3×10 bänk, 3×10 lutande hantelpress och 3×10 cablecross varje bröstpass

Kör som du gjorde tidigare. Dvs ett vanligt byggningsprogram.

Vilket rekommenderar du att man kör på nu. Har öppnat exel-filen och det finns 6 olika scheman att gå efter, Ska man satsa på Nya MM2K v3b?

Tack:)

Tobias91 wrote:
    Vilket rekommenderar du att man kör på nu. Har öppnat exel-filen och det finns 6 olika scheman att gå efter, Ska man satsa på Nya MM2K v3b?

Tack:)

Jag vet inte. Det spelar nog ingen större roll. Jag tror att de ger ungefär lika ökning allihop.

Nya MM2K v3b är den tyngsta.
    Gamla MM2K v2a är den lättaste.

Själv så ska jag köra Gamla MM2K v2b

Här kör jag inte MM2K. Men jag tänkte ändå visa hur det ser ut när jag pressar. Det ser lovande ut inför nästa veckas maxning, siktar på 150kg.
    Veckan efter det sätter jag igång med MM2K.

Fredag 13/3-09

Morgonvikt 74.5

Bänkpress med stopp
    80×2
    95×2
    110×2
    125×2
    140×2 PB
    135×2
    100×10

[youtube=YwpEzFIKdOw]

Repotage på TV om klubben. Fick vara med några sekunder. :D

Visas ikväll kl 1915 på regionala nyheterna västerbotten SVT1

På 1.25 smygspänner jag och Swelabs biceps.
    På 1.28 är det närbild på mig när jag tar 200kg i mark med utrustning.

[http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=98705&a=1479768&lid=senasteNytt_787129&lpos=rubrik_1479768]

Hej.
    Hur många triceps och bröst övningar rekomenderar ni de två dagarna de ska tränas? Funderar på att köra en fyrdagssplit och undrar lite över hur många övningar man ska sätta in?

Undercoverbrother wrote:
    Hej.
    Hur många triceps och bröst övningar rekomenderar ni de två dagarna de ska tränas? Funderar på att köra en fyrdagssplit och undrar lite över hur många övningar man ska sätta in?

Jag skrev nyligen detta på ett annat forum. Klistrar in det här också :

Eftersom du kör bänkpress 2ggr/vecka så kan man inte köra sig helt slut i brösten på ett pass på samma sätt som man gör när man tränar bröst 1 gång i veckan. Om man kör sig helt slut så hinner man inte återhämta sig till nästa pass.

Det bästa är att ni kör enligt orginalrekommendtionen.
    (Jag ska strax skriva in den i excelprogrammet)

Monday
    Chest
    Bench Press (Workouts #1, 3, 5, 7, 9, 11, 13)

Dumbbell Bench-Press 3 sets of 8 reps

Shoulders
    Dumbbell Side Raise 3 sets of 8 reps

Triceps
    Lying Triceps Extension 3 sets of 8 reps

Tuesday
    Off

Wednesday
    Back

Narrow-Grip Pulldown

Barbell Row

Biceps
    Barbell Curl

Thursday
    Off

Friday
    Shoulders
    Rotator-Cuff Exercise 3 sets of 12-15 reps

Chest
    Bench Press (Workouts #2, 4, 6, 8, 10, 12, 14)

Triceps
    Weighted Dips 3 sets of 6 reps

Saturday
    Legs
    Squat 3 sets of 6 reps

Leg Press 3 sets of 8 reps

Leg Curl 3 sets of 8 reps

Back
    Reverse-Grip Pulldowns 3 sets of 8 reps

One-Arm Dumbbell Rows 3 sets of 8 reps

Biceps
    Incline Dumbbell Curls 3 sets of 8 reps

Sunday
    Off

Tror du att det här blir ett bra program?

Dag 1

MM2K bänk
    En annan bröstövning
    Triceps, 2 övningar
    axlar

Dag 2

Rygg, biceps, mage

Dag 3

Ben

Dag 4

MM2K bänk
    En annan bröstövning
    Triceps, 2 övningar

Vet inte om jag har glömt någonting nu, men på ett ungefär?

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 482 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.