Home › Forums › Allmänt om gymträning › MM2K – Bli stark i bänkpress (forts…)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 mars, 2009 at 01:19 #235861Anonym anvandareMember
Jag är sugen på att testa MM2k bänkpress men jag vill samtidigt inte ändra en massa på mitt schema som jag kör nu eftersom jag trivs väldigt bra med det. Skulle det gå ihop att klämma in på följande veckoshema?
Mån: Rygg, mage
Tis: Bröst, bicep
Ons: Underarmar och lite rygg
Tors: Ben
Fre: Axlar tricepMin första tanke var att köra MM2k bänk på tisdagen och på fredagen innan axlar triceps, låter det helt galet eller funkar det?
19 mars, 2009 at 07:36 #235862Anonym anvandareMemberUndercoverbrother wrote:Tror du att det här blir ett bra program?Dag 1
MM2K bänk
En annan bröstövning
Triceps, 2 övningar
axlarDag 2
Rygg, biceps, mage
Dag 3
Ben
Dag 4
MM2K bänk
En annan bröstövning
Triceps, 2 övningarVet inte om jag har glömt någonting nu, men på ett ungefär?
Det ser bra ut (om du har ungefär lika långt mellan dag 1 och dag 4 som du har mellan dag 4 och dag 1). Fast jag tror det räcker med en tricepsövning på dag 1 och dag 4. Samt en axelövning.
Fast om du vill köra 2 tricepsövningar och flera axelövningar så är det bara att testa. Du märker om det blir för mycket (dvs om du inte hinner bli återhämtad till nästa bröstpass)
19 mars, 2009 at 07:38 #235863Anonym anvandareMemberbluedrop wrote:Jag är sugen på att testa MM2k bänkpress men jag vill samtidigt inte ändra en massa på mitt schema som jag kör nu eftersom jag trivs väldigt bra med det. Skulle det gå ihop att klämma in på följande veckoshema?Mån: Rygg, mage
Tis: Bröst, bicep
Ons: Underarmar och lite rygg
Tors: Ben
Fre: Axlar tricepMin första tanke var att köra MM2k bänk på tisdagen och på fredagen innan axlar triceps, låter det helt galet eller funkar det?
Ja, det där fungerar nog bra :up:
19 mars, 2009 at 11:13 #235864Anonym anvandareMemberDamien Thorne wrote:Ja, det där fungerar nog bra :up:Vad kul, då är det bara att köra igång nästa vecka då!:up:
*EDIT*
I vissa rutor står det ###### är det sitt max man ska köra där då? eller kommer dom rutorna ändras när man fyller i hur många reps man tog på F! ?19 mars, 2009 at 14:16 #235865Anonym anvandareMemberbluedrop wrote:Vad kul, då är det bara att köra igång nästa vecka då!:up:*EDIT*
I vissa rutor står det ###### är det sitt max man ska köra där då? eller kommer dom rutorna ändras när man fyller i hur många reps man tog på F! ?Alla vikter ska synas direkt. Ingenting ändras om man skriver in vad man tog på F!.
Det beror nog på att kolumnen är för liten. Bredda kolumnen så kommer nog vikterna att synas.
Vilken version är det, samt vilken vikt har du skrivit in, samt vilka rutor är det som det står ### i?
Jag ska ändra så att det inte ser ut så.19 mars, 2009 at 14:27 #235866Anonym anvandareMemberbluedrop wrote:Vad kul, då är det bara att köra igång nästa vecka då!:up:*EDIT*
I vissa rutor står det ###### är det sitt max man ska köra där då? eller kommer dom rutorna ändras när man fyller i hur många reps man tog på F! ?Jag har nu förstorat kolumnerna lite.
Fungerar det nu eller är det samma fel?19 mars, 2009 at 15:33 #235867Anonym anvandareMemberDamien Thorne wrote:Jag har nu förstorat kolumnerna lite.
Fungerar det nu eller är det samma fel?Bra, nu syns allting!
*EDIT*
En liten fråga, i början är det lätt och sen blir det svårare om jag har förstått allt rätt. På pass 1 ska jag tex göra en 8a på 60kg, ska jag stanna där trots att jag klarar fler? Och på tex pass 9 ska jag göra en 3a på 85kg, vad gör man ifall man bara klarar 2 reps? Ska man ha en passare som hjälper en på 3e då? Eller hur funkar det.19 mars, 2009 at 20:10 #235868Anonym anvandareMemberbluedrop wrote:Bra, nu syns allting!*EDIT*
En liten fråga, i början är det lätt och sen blir det svårare om jag har förstått allt rätt. På pass 1 ska jag tex göra en 8a på 60kg, ska jag stanna där trots att jag klarar fler? Och på tex pass 9 ska jag göra en 3a på 85kg, vad gör man ifall man bara klarar 2 reps? Ska man ha en passare som hjälper en på 3e då? Eller hur funkar det.På alla pass så ska du bara göra det repsantal som det står. Det är bara på failuretest som du ska göra så många du kan.
Du ska inte köra några forcerade reps, dvs ingen ska hjälpa dig att fullfölja repsen som du inte klarar. Du ska bara göra 2 om du bara klarar 2.
19 mars, 2009 at 20:22 #235869Anonym anvandareMemberDamien Thorne wrote:På alla pass så ska du bara göra det repsantal som det står. Det är bara på failuretest som du ska göra så många du kan.Du ska inte köra några forcerade reps, dvs ingen ska hjälpa dig att fullfölja repsen som du inte klarar. Du ska bara göra 2 om du bara klarar 2.
Okej nu hänger jag med i svängarna. Imorn blir det till att testa maxning sen påt direkt på tisdag. Nackdelen är väl att jag precis har börjat deffa nu men tror nog att man ska kunna öka lite i styrka ändå!
20 mars, 2009 at 07:08 #235870Anonym anvandareMemberbluedrop wrote:Okej nu hänger jag med i svängarna. Imorn blir det till att testa maxning sen påt direkt på tisdag. Nackdelen är väl att jag precis har börjat deffa nu men tror nog att man ska kunna öka lite i styrka ändå!Rapportera gärna hur det går
20 mars, 2009 at 15:33 #235871Anonym anvandareMemberDamien Thorne wrote:Rapportera gärna hur det gårJa det ska jag göra, testade maxa idag och 90kg gick relativt enkelt men bommade 2 ggr på 95kg, det var riktigt nära. Så jag får utgå från att jag lyfter 92.5 kg x 1.
31 mars, 2009 at 11:08 #235872Anonym anvandareMemberSka köra mitt Pass 3 idag men jag funderar på att göra alla lyft med stopp nu i början när det är så enkelt.
Som de ser ut på schemat verkar nämligen det vara enkelt fram till pass 6 förutom de negativa seten. Är det OK att göra med stopp ifall jag orkar?
31 mars, 2009 at 14:26 #235873Anonym anvandareMemberbluedrop wrote:Ska köra mitt Pass 3 idag men jag funderar på att göra alla lyft med stopp nu i början när det är så enkelt.Som de ser ut på schemat verkar nämligen det vara enkelt fram till pass 6 förutom de negativa seten. Är det OK att göra med stopp ifall jag orkar?
Ja det är okej.
Man kan köra med stopp så länge man klarar.
Min bror har just börjat med MM2K. Han ska försöka köra hela programmet med stopp.
31 mars, 2009 at 15:51 #235874Anonym anvandareMemberJag har en kompis som också ska köra med stopp. Han ska börja med MM2K på fredag.
31 mars, 2009 at 17:21 #235875Anonym anvandareMemberBengtBurk wrote:Jag har en kompis som också ska köra med stopp. Han ska börja med MM2K på fredag.Programmet blir lite tyngre om man ska köra med stopp genom hela programmet.
Min bror (och jag) kör Gamla MM2K v2b. Han gick in på 5kg mindre än han maxade.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.