MM2K – Bli stark i bänkpress (forts…)

Home Forums Allmänt om gymträning MM2K – Bli stark i bänkpress (forts…)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 482 total)
  • Author

[http://medlem.spray.se/damienthorne/MM2Kv2.xls]

La in lite ändringar…

– Återhämtningspass inför varje maxning.
    Svårt att maxa om inte de inblandade musklerna är maximalt återhämtade.

– Ett extra failuretest före sista maxningen.
    Bara för att det är så roligt att reppa på en tung vikt :)

Har åter kört igång med ett MM2K-upplägg :) Testar ”nya version 2b”, och hoppas att det ska gå vägen.

Utgångspunkt är 92,5 kg som är vad jag tagit som mest. Kan vara lite jobbigt nu i början, eftersom jag deffar, men eftersom det kommer ta mer än en månad (ungefär så länge jag kommer deffa till), så hoppas jag att det ska kunna öka fint i slutet åtminstone.

Provat en gång förut, och då gick jag dock endast 7,5 kg uppåt, men det kan ha att göra med att jag påbörjade min deff när det var några veckor kvar av MM2K-upplägget.

En fråga:
    Kan man köra på med andra bröstövningar i sidan om, eller bör man helt lägga ner det när man kör MM2K?
    I mitt ”vanliga” pass så kör jag Bänk, lutad hantelpress och chest fly. Bör jag lägga ner de andra två när jag kör passet för att inte slita ut mig för mycket?

”Under ”1RM” skriver du in hur mycket man du i nuläget. Tex 80kg.”

Vad betyder RM i detta fallet?
    Jag förstår inte

Samt, i version MM2k v3b, skriver jag in under 1RM mitt mål som jag ska nå upp till att lyfta?
    Längst till höger där det står maxreps vid slutet, ska man skriva in något där det är en röd underlinet?

Det enda du behöver skriva in är ditt 1RM.

Det är alltså ditt maxlyft (1 Rep Max). När du skrivit in det, så kommer det automatiskt komma upp ett 14 pass långt schema, som du bara ska följa.

Har kommit in på mitt 7e pass, som ska köras på måndag :) Känner mig nöjd, för även om det är tungt, så har det fortfarande inte varit några problem att klara av det.
    Dessutom avslutas min deff på måndag också, så kanske kommer få ytterligare lite energi, samt muskel- och styrkeökning från att man stoppar i sig lite mer mat =)

Ska nå över 100kg när passet är slut har jag som mål, eftersom det är en fin ”statusgräns” ;) Extra fint med tanke på att jag väger 72kg, är 185 cm lång och endast tränat på gym seriöst sedan januari =)

Snart dags för pass 12, och då är det riktigt tungt för min del. För ca 5 veckor sedan maxade jag 92,5 kg, och nu är det snart dags för detta passet:

1 set 85kgx1
    1 set 97,5×1
    1 set 102,5×1

Kan bli riktigt kämpigt – osäker på om jag verkligen har det i mig, med tanke på att jag deffat de först 2-3 veckorna av mm2k-sessionen.

Har klarat av alla pass där man ska köra till failure dock, så det ser lite lovande ut dock :)

Tar jag 100 kg i pass 14 (sista maxningen) är jag nöjd =)

MM2k fungerar utmärkt och jag har ökat från 110kg i bänk till 122,5 och har bara gått upp 2kg i kroppsvikt.
    Det bästa är att man känner sig mer motiverad när man har ett program att följa.

Tack för programmet!

Nu ska även jag dra igång mm2k igen, ökade 7,5kg förra gången och hoppas på minst 10kg ökning nu. Återkommer med resultat senare! :) Den här gången blir det dock 5kg under mitt 1RM, bättre att behöva öka än sänka.

Även jag ska dra igång med MM2K igen, kört 2 gånger tidigare, båda gångerna ökat med 10 kg. Återkommer med resultat!

Tog 155kg i bänk för exakt 1år och 4 månader sen, 2 dagar före min dotter föddes. Sen dess har gymbesöken minskat kraftigt.

Tog 145 för 2 månader sen. Sen blev det semester och jag tränade bara 1 gång i veckan i 6 veckor.

Började nyligt med Gamla MM2K version 2a för att komma tillbaka i styrkeform igen. Gick in på 140kg.

Körde pass 5 idag som är det första failuretestet. Det gick över förväntan, gjorde 8 reps. Kommer inte att höja 1RM om jag gör fler än rep-range (4-7reps).

Kör även ett slags program i lutande hantelpress.
    På lågrepsdagen kör jag 5reppare 3set, och på högrepsdagen kör jag 8reppare 3set. Har 8reps på 50kg´s hantlarna som mål. Började på 30kg och trappar upp vikten med 2.5kg mellan 30-40kg, och 5kg mellan 40-50kg.

Kommer även att försöka gå upp i kroppsvikt under programmets gång.
    Väger nu 78kg, vill gå upp till 80-82kg.

Förstår att tränandet minskar då man har småbarn!

Men då du har styrkan i kroppen kommer den nog rätt så fort tillbaka iaf.

Har du nåt styrkemål uppsatt nu eller?

Jag var ju å snuddade vid 150 för 1,5 år sen, men en bråkande axel har förstört det mesta i pressväg under 1 år nu….

För en dryg vecka sen testade jag lite stoppbänk, och 125 kom upp, vilket förvånade positivt…

Målet för vintern är 140 med stopp minst, och helst 2x kroppsvikt minst utan stopp… Bara axeln fortsätter att gå mot bättre som den gjort senaste 2-3 månaderna…

Undertaker wrote:
    Förstår att tränandet minskar då man har småbarn!

Men då du har styrkan i kroppen kommer den nog rätt så fort tillbaka iaf.

Har du nåt styrkemål uppsatt nu eller?

Jag var ju å snuddade vid 150 för 1,5 år sen, men en bråkande axel har förstört det mesta i pressväg under 1 år nu….

För en dryg vecka sen testade jag lite stoppbänk, och 125 kom upp, vilket förvånade positivt…

Målet för vintern är 140 med stopp minst, och helst 2x kroppsvikt minst utan stopp… Bara axeln fortsätter att gå mot bättre som den gjort senaste 2-3 månaderna…

Skulle vilja ta 160kg innan semestern, men helst innan jul.

Om jag tävlar nån gång under den perioden så skulle jag vilja ta 150 med stopp. Mitt PB är 147.5 på tävling.

Hoppas axeln håller för dig. Jag har också haft problem med axeln, men nu värmer jag alltid upp och stretchar med Doggcrapps rehabövning. Käkar även Cissus som ska stärka leder och muskelfästen.

Bra mål, lycka till.

Hej DT, alltid kul att läsa ditt programtänk. Överväger du att återigen köra på ditt Per Berglund inspirerade SL-program framöver? Har prövat det med viss framgång.

Ha det och lycka till,
    Magnus

Magnus Larsson wrote:
    Hej DT, alltid kul att läsa ditt programtänk. Överväger du att återigen köra på ditt Per Berglund inspirerade SL-program framöver? Har prövat det med viss framgång.

Ha det och lycka till,
    Magnus

Inget jag tänkt på. Men det kommer nog att hända. Fungerade ju bra för mig.

Kanske nåt att köra efter MM2K? :up:

Hej! Kul m svar. Jo jag överväger köra nio veckor till med det upplägget (som du snickrade ihop), därefter MM2K

Allt för variationen :)

Magnus Larsson wrote:
    Hej! Kul m svar. Jo jag överväger köra nio veckor till med det upplägget (som du snickrade ihop), därefter MM2K

Allt för variationen :)

Skoj :D

Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 482 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.