MM2K – Bli stark i bänkpress (forts…)

Home Forums Allmänt om gymträning MM2K – Bli stark i bänkpress (forts…)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 482 total)
  • Author

Ändrade lite angående återhämtningspassen. Mer info om det finns i fliken ”Gör så här”

Tog även bort alla a, b och c (som rör de excentriska). Mer info om det finns i fliken ”Info MM2K” under rubriken ”Hur utför man de negativa (excentriska)?”
    Så nu finns det bara 2 versioner att välja på (gamla och nya), men man kan göra dom mer avancerad om man vill.

[http://medlem.spray.se/damienthorne/MM2Kv2.xls]

Tack Damien! Ska testa MM2K i oktober :)

Gick från 85 till 100 kg, good shit!

Davvedoo wrote:
    Gick från 85 till 100 kg, good shit!

Mycket bra ökning. :up:

Drar igång med mm2k på torsdag, ska bli kul och se om man kan lyckas göra en bra ökning.

1RM ligger nu på 125kg, skulle varit sjukt kul om man lyckades ta 135 innan jul, vilket jag nog kan fixa om allt flyter på bra! :) Jag ökade 12,5kg förra gången, men då var 1RM mycket lägre, så det blir ju självklart svårare att öka 10kg nu, men skam den som ger sig!!

Återkommer med resultat senare!

Joasim wrote:
    Drar igång med mm2k på torsdag, ska bli kul och se om man kan lyckas göra en bra ökning.

1RM ligger nu på 125kg, skulle varit sjukt kul om man lyckades ta 135 innan jul, vilket jag nog kan fixa om allt flyter på bra! :) Jag ökade 12,5kg förra gången, men då var 1RM mycket lägre, så det blir ju självklart svårare att öka 10kg nu, men skam den som ger sig!!

Återkommer med resultat senare!

Lycka till :up:

Hej, vet inte om detta forumet är aktivet längre men kan ju testa… :P
    Jag undrar vad som menas med pass 11 och 11b, betyder det att man ska göra dom på samma pass?
    MVH lijas

lijas wrote:
    Hej, vet inte om detta forumet är aktivet längre men kan ju testa… :P
    Jag undrar vad som menas med pass 11 och 11b, betyder det att man ska göra dom på samma pass?
    MVH lijas

Det är två olika pass.

Du kör 11 på tex måndag och 11b på tex fredag.

11b är ett lätt återhämtningspass, så att man ska vara utvilad inför maxningen, men ändå ska man ha hållit igång musklerna så att man inte hunnit bli förslappad.

Tja
    Funkar det bra att köra FU-bänk och/eller explosiva 1-4or på 30-60% efter man kört MM2K passet. (istället för t.ex lutande hantelpress) eller ”förstör” man något från mm2k passet då?.. hehe

Valde bara ”nya mm2k v2b” när jag började köra men såg nu att det var en jäkla skillnad mot t.ex ”v3a” där vikterna var tyngre redan från start med samma ”1RM”
    Men det spelar inte så jättestor roll vilket av programmen man väljer, i slutändan blir resultatet antagligen hyfsat likadant?

ooo wrote:
    Tja
    Funkar det bra att köra FU-bänk och/eller explosiva 1-4or på 30-60% efter man kört MM2K passet. (istället för t.ex lutande hantelpress) eller ”förstör” man något från mm2k passet då?.. hehe

Valde bara ”nya mm2k v2b” när jag började köra men såg nu att det var en jäkla skillnad mot t.ex ”v3a” där vikterna var tyngre redan från start med samma ”1RM”
    Men det spelar inte så jättestor roll vilket av programmen man väljer, i slutändan blir resultatet antagligen hyfsat likadant?

Du kan köra det istället för lutande hantelpress. Tror inte man förstör något eftersom det är MM2K-bänken som är det viktigaste, resten är bara komplement.

Nu mera finns det bara ”Version 2” (inte a, b och 3). Det är gamla version 2a, men det står även att man kan göra det lite mer avancerat (så att det blir version b).

Version 3 var lite för tung för de flersta, så den tog jag bort.
    Fast den enda skillnaden är att failuretesterna är 5kg tyngre än version 2.

Har även lagt dit lätta återhämtningspass inför maxningarna.

Damien Thorne wrote:
    Du kan köra det istället för lutande hantelpress. Tror inte man förstör något eftersom det är MM2K-bänken som är det viktigaste, resten är bara komplement.

Nu mera finns det bara ”Version 2” (inte a, b och 3). Det är gamla version 2a, men det står även att man kan göra det lite mer avancerat (så att det blir version b).

Version 3 var lite för tung för de flersta, så den tog jag bort.
    Fast den enda skillnaden är att failuretesterna är 5kg tyngre än version 2.

Har även lagt dit lätta återhämtningspass inför maxningarna.

Tack!

Har gjort ett nytt bänkpressprogram.

[http://medlem.spray.se/damienthorne/DamienThornesBenchProgram4.xls]

Har ändrat och lagt till lite på DT´s bänkpressprogram #4

[http://medlem.spray.se/damienthorne/DamienThornesBenchProgram4.xls]

Har gjort en ny version idag som jag ska testa inom kort.

[http://medlem.spray.se/damienthorne/MM2Kv3.xls MM2K version 3]

Jag gillar att köra tungt och jag gillar att reppa, gjorde därför denna version.

Det är exakt samma som version 2 på de jämna passen (tunga lågreppare + negativa).

De ojämna passen är lättare och man ska köra dom explosiv samt avsluta med en högreppare (8-15 reps?).

Tror starkt på denna kombination.

Nice nice!

Så efter man har gjort sista settet på pass ett tex så ska man där det står ”explosivt” köra en vikt man kan köra 8-15 rep? Eller menar du att de sista 2 setten där det står xMAX ska vara 8-15 rep?

Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 482 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.