MM2K – Bli stark i bänkpress (forts…)

Home Forums Allmänt om gymträning MM2K – Bli stark i bänkpress (forts…)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 482 total)
  • Author
    Damien Thorne wrote:
    Enligt den första rekommendationen från -95 så var axelpress med skivstång med i programmet. Men då var det även ben 2ggr/vecka.

[http://medlem.spray.se/damienthorne/MM2KBenchProgram.htm]

Recommended
    Total Body Workout:
    DAY#1
    Chest: Bench Press (high-rep day),
    Dumbbell flyes (3×8)
    Shoulders: Barbell press (3×6)
    Triceps: Triceps extension (3×8)
    DAY#2
    Legs: Squats (3×6), Leg curls (3×8)
    Back: Barbell rows (3×6),
    Pulldowns (3×8)
    Biceps: Barbell curls (3×8)
    DAY#3
    Chest: Bench press (low-rep day),
    Dumbbell bench (3×6)
    Shoulders: Dumbbell press (3×8),
    Lateral raises (3×8)
    Triceps: Triceps pushdowns (3×8)
    DAY#4
    Legs: Squats (3×8), Straight-leg dead
    lifts (3×8)
    Back: One-arm rows (3×6), Close-grip
    pulldowns (3×8)
    Biceps: Incline dumbbell curls (3×8)

Det där tyckte jag såg ut att vara i min smak, fast byta ut squat mot mark en av dagarna och kanske köra några set benpress den dagen.

Eller någon annan variant. Overhead måste vara med för den övningen släpper jag inte. Likaså Marklyft.

Vilket fantastiskt excel upplägg :)

Fråga, vad menas med failure, ska man inte ens klara 1 rep?

Gober wrote:
    Vilket fantastiskt excel upplägg :)

Fråga, vad menas med Failure?…Alltså ska man inte klara ett rep? antar jag kan hitta svaret i texten

Blev en fråga till, är kanske lite trög men jag har kollat in MM2K version 2 excel. Men vilket träningsprogram rekommenderas till denna version, eller kvittar det?

Hittade svaret angående failure.

Gober wrote:
    Blev en fråga till, är kanske lite trög men jag har kollat in MM2K version 2 excel. Men vilket träningsprogram rekommenderas till denna version, eller kvittar det?

Kör vilken du vill. Det viktigaste är att köra bänk 2ggr/vecka och att köra axlar och triceps på en eller båda av dessa dagar (ej på nån annan dag)

Damien Thorne wrote:
    Kör vilken du vill. Det viktigaste är att köra bänk 2ggr/vecka och att köra axlar och triceps på en eller båda av dessa dagar (ej på nån annan dag)

Har startat, kör ungefär på mitt gamla program fast med bänken 2ggr per vecka och kör axlar triceps med bänkpassen. Har bara kört pass 1 så det blir spännande att se om det kan ge något trots att jag är på diet.

Har en förmodligen väldigt dum fråga, men på Dag 1 menar du att man ska köra alla pass dvs. 1,3,5,7?:) Detta skulle alltså betyda 20set bänkpress?

sanyo wrote:
    Har en förmodligen väldigt dum fråga, men på Dag 1 menar du att man ska köra alla pass dvs. 1,3,5,7?:) Detta skulle alltså betyda 20set bänkpress?

Nej det blir ju runt 5 set per pass. Ladda ner exceldokumentet så kommer du se precis hur du ska köra.

Gober wrote:
    Nej det blir ju runt 5 set per pass. Ladda ner exceldokumentet så kommer du se precis hur du ska köra.

Laddat hem det nu, tack så mycket för svar :|:D

Lite reklam :D

[http://medlem.spray.se/damienthorne/DamienThornesBenchProgram5.xls]

@Daimen

Jag kör just nu bröstpass två gånger i veckan. Ett på måndagen och ett på fredagen. Jag kör även triceps på båda bröstpassen men har under senare tiden haft en inflamation(?) i höger armbåge. Läste i något inlägg här att det var rekommenderat att köra axlar/triceps tillsammans med bröst.

Så jag kanske ska köra
    Måndag: Bröst – Triceps
    Fredag: Bröst – Axlar

Det kanske har blivit för mycket triceps på sistone som skapat skadan? Vad tror du?

Jappse wrote:
    @Daimen

Jag kör just nu bröstpass två gånger i veckan. Ett på måndagen och ett på fredagen. Jag kör även triceps på båda bröstpassen men har under senare tiden haft en inflamation(?) i höger armbåge. Läste i något inlägg här att det var rekommenderat att köra axlar/triceps tillsammans med bröst.

Så jag kanske ska köra
    Måndag: Bröst – Triceps
    Fredag: Bröst – Axlar

Det kanske har blivit för mycket triceps på sistone som skapat skadan? Vad tror du?

Ja, så kan det vara. Kan fungera bra att köra som du skrev.

Ska ta mig fan börja med MM2K på måndag, blir sjukt taggad av att läsa :D Måste bara styra upp splitten på övriga passen.. Borde kanske maxa i bänken imorgon för att se hur jag ligger till? gjorde en tvåa på 100kg förra veckan iaf..

Marrrde wrote:
    Ska ta mig fan börja med MM2K på måndag, blir sjukt taggad av att läsa :D Måste bara styra upp splitten på övriga passen.. Borde kanske maxa i bänken imorgon för att se hur jag ligger till? gjorde en tvåa på 100kg förra veckan iaf..

Låter som en mycket bra idé med MM2K :D

Gör du en 2a på 100 så tar du garanterat 105kg.

Hur ska du lägga upp splitten?

Damien Thorne wrote:
    Låter som en mycket bra idé med MM2K :D

Gör du en 2a på 100 så tar du garanterat 105kg.

Hur ska du lägga upp splitten?

Verkar ju vara många som fått bra resultat och börjar bli dags för mig att bli stark någon gång :D
    Ah okej, låter bra så blir nog att testa imorgon så jag har koll!
    Jag ska kolla över splitten, inte hunnit fundera över det.. men skriver här så du kan ge din åsikt på det! :)

Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 482 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.