Home › Forums › Allmänt om gymträning › MM2K – Bli stark i bänkpress (forts…)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 oktober, 2011 at 09:57 #236071Anonym anvandareMember
har försökt knåpa ihop ett splitschema nu, och vill gärna få åsikter på det! Funkar det att köra hantelpressar för axlarna på bröstdagarna, eller blir det för mycket tror ni? Med tanke på att det tar en del genom att köra bänkpress tänkte jag. Bör jag köra lågrep på basövningar som knäböj och marklyft kanske? I alla fall så ser schemat ut enligt nedan:
Måndag:
Bröst: (MM2K #1 3 5 7 9 osv)
Triceps: Smalbänk 8-10 reps, 3 set
Axlar: Hantelpress 8-10 reps, 3 setTisdag: Vila från gym, MMA-träning.
Onsdag:
Rygg: Chins 3 set på kroppsvikt, Hantelrodd 8-10 reps, 4 set, Marklyft 8-10 reps 4 set
Biceps: hantelcurl 8-10 reps, 4 set
Mage: Dragonflags max reps (orkar inte så många just nu ), 3 set. Kabelcrunches 8-10 reps, 3 setTorsdag: Vila från gym, MMA-träning
Fredag:
Bröst: (MM2K #2 4 6 8 10 osv), Sned hantelpress 8-10 reps, 3 set
Triceps: Smalbänk 8-10 reps, 3 set
Axlar: Hantelpress 8-10 reps, 3 setLördag:
Ben: Knäböj 8-10 reps, 3 set, Benpress 8-10 reps, 3 set
Vader: Vadpress 8-10 reps, 4 set
Biceps: Hantelcurl 8-10 reps, 4 set
Mage: Dragonflags max reps, 3 set, Kabelcrunches 8-10 reps, 3 set28 oktober, 2011 at 11:28 #236072Anonym anvandareMember^^Jag körde som vanligt både axlar och triceps på mina bröstpass och gjorde helt okej ökning i bänk på ca 7kg om jag inte minns fel. Kan ju vara smart att dra ner på set i de övriga muskelgrupperna när det börjar bli riktigt tungt.
Är också sugen på att dra en ny runda men väntar nog tills efter nyår.
30 oktober, 2011 at 15:22 #236073Anonym anvandareMemberVad tror du herr Thorne om min split jag skrivit ovan?
30 oktober, 2011 at 20:49 #236074Anonym anvandareMemberMarrrde wrote:Vad tror du herr Thorne om min split jag skrivit ovan?Har tyvärr inte tid att kolla på det nu. Få titta på det imorgon.
30 oktober, 2011 at 20:58 #236075Anonym anvandareMemberMarrrde wrote:har försökt knåpa ihop ett splitschema nu, och vill gärna få åsikter på det! Funkar det att köra hantelpressar för axlarna på bröstdagarna, eller blir det för mycket tror ni? Med tanke på att det tar en del genom att köra bänkpress tänkte jag. Bör jag köra lågrep på basövningar som knäböj och marklyft kanske? I alla fall så ser schemat ut enligt nedan:Ser att svaret inte tar för lång tid,
Angående onsdagen och Lördagen så kan du köra precis som du vill eftersom det inte har nåt att göra med bänkpressmusklerna. Du kan köra lågreps eller högreps om du vill.
Jag tror det fungerar bra att köra hantelpressar för axlarna på bröstdagarna, men jag skulle nog kört axlar före triceps. Vill gärna gärna ha så mycket styrka och stabilitet inför axelpressen för att undvika skador.
Fast om det känns för jobbigt med 3-4 pressövningar på bänkdagen, så kan du alltid köra smalbänk på bara en dag och axelpress bara på den andra dagen. Men testa först för att se om det fungerar bra som du skrivit.
30 oktober, 2011 at 22:11 #236076Anonym anvandareMemberDamien Thorne wrote:Ser att svaret inte tar för lång tid,Angående onsdagen och Lördagen så kan du köra precis som du vill eftersom det inte har nåt att göra med bänkpressmusklerna. Du kan köra lågreps eller högreps om du vill.
Jag tror det fungerar bra att köra hantelpressar för axlarna på bröstdagarna, men jag skulle nog kört axlar före triceps. Vill gärna gärna ha så mycket styrka och stabilitet inför axelpressen för att undvika skador.
Fast om det känns för jobbigt med 3-4 pressövningar på bänkdagen, så kan du alltid köra smalbänk på bara en dag och axelpress bara på den andra dagen. Men testa först för att se om det fungerar bra som du skrivit.
Tackar för svaret! Låter bra, ska påbörja schemat imorgon! ser fram emot det och ska presentera framgångarna här. Tänkte att det var smidigt att köra smalbänken efter då jag ändå har bänkpressen, är en del konkurrens på gymmet om grejerna. Kör faktiskt hellre axelpressarna före triceps jag med, så går det ska jag försöka göra det
31 oktober, 2011 at 17:33 #236077Anonym anvandareMemberFörsta passet avklarat! 1 set på 67,5kgx8, 1 set på 77.5×6 och 3set på 82.5×5 blev det i bänkpressen sen övriga övningar.. Var inga problem, men känner mig inte kaxig när jag blickar och ser vilka vikter som kommer framöver
2 november, 2011 at 11:27 #236078Anonym anvandareMemberÅhh skulle så grymt gärna vilja prova detta program då. Har dock ingen som passar åt mig på gymmet så blir svårt (tränar på jobbet själv).
2 november, 2011 at 12:24 #236079Anonym anvandareMemberJag har lite samma problem.. har någon ibland som tränar med mig om jag har tur Men får nog be om lite passning på fredag av någon på gymmet.. lite olyckligt att köra negativa utan hjälp
2 november, 2011 at 13:10 #236080Anonym anvandareMemberMarrrde wrote:Jag har lite samma problem.. har någon ibland som tränar med mig om jag har tur Men får nog be om lite passning på fredag av någon på gymmet.. lite olyckligt att köra negativa utan hjälpJo precis, jag får ta och försöka tajma passet till lunchtid så kanske man kan hitta någon hehe. Inte så taggad på rulla av vikten
2 november, 2011 at 13:15 #236081Anonym anvandareMemberSå länge man kör negativa singlar går det att lösa i en powerrack utan hjälp. Har funkat för mej i alla fall…
4 november, 2011 at 17:19 #236082Anonym anvandareMemberfrizo wrote:Så länge man kör negativa singlar går det att lösa i en powerrack utan hjälp. Har funkat för mej i alla fall…Så brukar jag också göra eftersom jag alltid tränar ensam.
17 november, 2011 at 12:38 #236083Anonym anvandareMemberGjorde mitt första failureset nu i måndags! Gick ändå över förväntan, 6st på 90kg och så nära en 7a så verkar rullar på som det ska, låg ju inom 3-7 reps
17 november, 2011 at 12:57 #236084Anonym anvandareMemberMarrrde wrote:Gjorde mitt första failureset nu i måndags! Gick ändå över förväntan, 6st på 90kg och så nära en 7a så verkar rullar på som det ska, låg ju inom 3-7 repsMycket skoj
21 november, 2011 at 16:37 #236085Anonym anvandareMemberIdag gick det inte vidare bra, en dålig dagsform får jag hoppas.. men Damien; om jag inte lyckas klara det antal reps som det står att jag ska göra på arbetsseten, ska jag ändå fortsätta enligt nuvarande 1RM? Klarade först 5 reps men sen 4 st på 92.5kg ist för 5 st som schemat ville.. Repstestet klarade jag 3st på så enligt det bör det ju vara lugnt.
Gick SJUKT tungt idag i typ allt jag körde.. fyfan sånt gör mig på dåligt humör
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.