Home › Forums › Allmänt om gymträning › MM2K – Bli stark i bänkpress (forts…)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 december, 2011 at 20:37 #236101Anonym anvandareMemberMarrrde wrote:Såja.. idag var det PB.. 110kg avklarat.. klarade inte mer men kändes bra att få upp 110! :up:
Vad var ditt PB innan?
19 december, 2011 at 20:52 #236102Anonym anvandareMemberMarrrde wrote:Såja.. idag var det PB.. 110kg avklarat.. klarade inte mer men kändes bra att få upp 110! :up:Mycket bra
20 december, 2011 at 16:49 #236103Anonym anvandareMemberGober wrote:Vad var ditt PB innan?jag räknade på 105 när jag började.. dock hade jag inte lyft det.. gjorde en 2a på 100kg.
Har dock lite kvar på mm2k så hoppas iaf att nå upp till 112.5.. målet är/var väl 115 men känns tight.
24 december, 2011 at 13:35 #236104Anonym anvandareMemberNytt PB idag på självaste julafton! 112.5 kg ) Tog det med nöd och näppe men det gick! God Jul på er!
25 december, 2011 at 12:28 #236105Anonym anvandareMemberMarrrde wrote:Nytt PB idag på självaste julafton! 112.5 kg ) Tog det med nöd och näppe men det gick! God Jul på er!Det är den bästa julklappen
Vad planeras i bänken framöver?
26 december, 2011 at 14:05 #236106Anonym anvandareMemberDamien Thorne wrote:Det är den bästa julklappenVad planeras i bänken framöver?
Jadu, jag vet inte riktigt! Hade tänkt deffa under våren så blir lite tungt att försöka öka då.. 😥 Kände mig dock sugen på att försöka ta mig upp på 120kg. Men får väl ta det efter deffen
10 april, 2012 at 22:32 #236107Anonym anvandareMemberFörsta gången jag körde detta bänkpressschemat gick det inte så bra, men jag tänker ge det en till chans. Bänkar just nu 90kg och hoppas att ta 100 efter schemat
Har dock några frågor ( dom finns säkert redan besvarade men orkar inte leta )1. Ska man köra andra bröstövningar efter bänkpressen, tex hantelpress osv ?
2. Hur länga ska man vila mellan varje set? 1, 2, 3 min? (ungefär alltså)
3. När man ska maxa, hur mycket ska man värma upp innan? Är det bra att att börja typ direkt på vikten man ska maxa för att vara utvilad?MVH
11 april, 2012 at 12:38 #236108Anonym anvandareMember…hittade svaret på fråga ett
11 april, 2012 at 14:17 #236109Anonym anvandareMemberjaha,suttit å läst lite på denna sida.
provar detta MM2K nu.har kört 1.5 vecka nu.alltid roligt att periodisera träningen.eller rättare sagt,ett måste om man vill komma någonstans.körde tidigare till årsskiftet ett ryskt program,gick bra,jag uppnådde delmålet.sen prövade jag hirvis program nyss,men blev tvungen att avbryta där.det viktiga är att sätta rätt vikt som max,i programmet.inte alltid så lätt! beror mkt på formen osv.sen inte heller det man kanske sist maxade på för 6 månader sen,heller.ska ju helst vara lite färska siffror där.men men,bara traggla på nu då!! så kanske 200 hundringen kan komma i år! men lite psykiskt motstånd har jag mot detta ,har jag märkt!…det är ju där det sitter,i huvudet.
så under tiden jag kör på programmet,ska jag väl hinna vänja skallen vid dessa vikter också…..speciellt i dessa negativa övningar i bänken.som jag tycker verkar bra! att lura sinnet brukar jag syssla med också. först gå på å köra på en väldigt tung vikt,eller bara känna på den.å sen lasta av en del vikt å sen köra på,brukar alltid funka för mig i alla fall.handlar mkt om viktkänsla också vs lura sinnet….
jaha,skrev av mig lite här idag då…..hej svejs…
11 april, 2012 at 22:19 #236110Anonym anvandareMemberbighulken wrote:jaha,suttit å läst lite på denna sida.
provar detta MM2K nu.har kört 1.5 vecka nu.alltid roligt att periodisera träningen.eller rättare sagt,ett måste om man vill komma någonstans.körde tidigare till årsskiftet ett ryskt program,gick bra,jag uppnådde delmålet.sen prövade jag hirvis program nyss,men blev tvungen att avbryta där.det viktiga är att sätta rätt vikt som max,i programmet.inte alltid så lätt! beror mkt på formen osv.sen inte heller det man kanske sist maxade på för 6 månader sen,heller.ska ju helst vara lite färska siffror där.men men,bara traggla på nu då!! så kanske 200 hundringen kan komma i år! men lite psykiskt motstånd har jag mot detta ,har jag märkt!…det är ju där det sitter,i huvudet.
så under tiden jag kör på programmet,ska jag väl hinna vänja skallen vid dessa vikter också…..speciellt i dessa negativa övningar i bänken.som jag tycker verkar bra! att lura sinnet brukar jag syssla med också. först gå på å köra på en väldigt tung vikt,eller bara känna på den.å sen lasta av en del vikt å sen köra på,brukar alltid funka för mig i alla fall.handlar mkt om viktkänsla också vs lura sinnet….
jaha,skrev av mig lite här idag då…..hej svejs…
Det låter mycket bra det
Vad skrev du in för 1RM på MM2K?
12 april, 2012 at 17:41 #236111Anonym anvandareMemberDamien Thorne wrote:Det låter mycket bra detVad skrev du in för 1RM på MM2K?
he he he.1RM=180kg.men inte heller purfärsk!!…men vill inte ha för tungt heller.
provade idag pass 4! hitills funkar det bra i alla fall.gillar de där negativa,tror på dem!..dels för viktvanan,samt att dana in psyket på dessa vikter också.
kändes faktiskt oförskämt lätt idag,190kg.nästan så att jag funderade på att prova ett lyft,men kom på mig!!! måsta ha självdiciplinen!!!har haft det lite svårt från att hålla mig från att lyfta mera å tyngre i programmen.men har nu lärt mig att följa dessa program.och inte försöka ta genvägar osv…..lol.
men efter detta program ska nog 190kg sitta bra ,hoppas jag.el mer….
17 april, 2012 at 22:16 #236112Anonym anvandareMemberJag har en fråga om splitten du har skrivit i det första inlägget. Är det inte ”väldigt” få övningar per muskelgrupp? Jag är van vid att köra ca 3 övningar per muskelgrupp, är det för mycket eller?
Jag undrar även ungefär hur länge man ska vila mellan varje set. Är det 1, 2, 3 min ?
Är inne på andra veckan på schemat nu ich hoppas ta 100 efter jag är klar :up:
15 maj, 2012 at 15:58 #236113Anonym anvandareMemberBörjade med mm2k igen i måndags testar en nyare version som är lite mer explosiv som jag förstått. Förra gången ökade jag från 105kg till 112.5kg (provade aldrig 105 men gjorde en 2a på 100 så ja). Maxade för ett tag sen och tog då 110kg, min kroppsvikt är 79kg. Målet är väl att försöka nå 120kg inom en snar framtid men minst till 117.5kg. Bara kötta och se hur det går!
15 maj, 2012 at 23:58 #236114Anonym anvandareMemberom man kör mmk2 o inte kan köra negativa(tränar själv nu. ingen smith)
vad är bäst att ersatta negativa med?
mvh16 maj, 2012 at 09:46 #236115Anonym anvandareMemberhades1 wrote:om man kör mmk2 o inte kan köra negativa(tränar själv nu. ingen smith)
vad är bäst att ersatta negativa med?
mvhDet finns ingen som du kan få hjälp av på gymmet? Känns ändå som att dom negativa är viktiga, just för att man ”lyfter” en vikt som är mer än 1RM egentligen Jag tränar själv man ser till att ha någon till hjälp för jag vill inte missa dom negativa seten. Var väl egentligen inget svar på din fråga egentligen men.. haha.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.