MM2K – Bli stark i bänkpress (forts…)

Home Forums Allmänt om gymträning MM2K – Bli stark i bänkpress (forts…)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 482 total)
  • Author

Körde femte passet idag och det blev en femma på failure så klart godkänt!
    Jag hoppas det håller hela vägen men jag är nöjd med en ökning på 7,5 kilo efter 7 veckor :)

Sjunde passet idag kändes riktigt bra, det blev ännu en femma på failure och nu känns det som att det här kommer att gå galant! :)

Hej!

Hur hårt skall man köra Axlar, triceps och övriga bröstövningar under denna tid?

Jag kör normalt ca 8 set på triceps 1-2 ggr i veckan
    Axlar kör jag 14 set 1 ggr i veckan
    Bröst 12 set 1-2 ggr i veckan

Jag vill inte bli övertränad men naturligtvis heller inte köra för lite

BengtBurk wrote:
    Sjunde passet idag kändes riktigt bra, det blev ännu en femma på failure och nu känns det som att det här kommer att gå galant! :)

Mycket bra :up:

Rodders wrote:
    Hej!

Hur hårt skall man köra Axlar, triceps och övriga bröstövningar under denna tid?

Jag kör normalt ca 8 set på triceps 1-2 ggr i veckan
    Axlar kör jag 14 set 1 ggr i veckan
    Bröst 12 set 1-2 ggr i veckan

Jag vill inte bli övertränad men naturligtvis heller inte köra för lite

Jag tror det bästa är att köra som skaparen till programmet rekommenderar. Dvs den split som står i första posten i denna tråd.

Monday
    Chest
    Bench Press (Workouts #1, 3, 5, 7, 9, 11, 13)
    Dumbbell Bench-Press 3 sets of 8 reps
    Shoulders
    Dumbbell Side Raise 3 sets of 8 reps
    Triceps
    Lying Triceps Extension 3 sets of 8 reps

Tuesday
    Off

Wednesday
    Back
    Narrow-Grip Pulldown
    Barbell Row
    Biceps
    Barbell Curl

Thursday
    Off

Friday
    Shoulders
    Rotator-Cuff Exercise 3 sets of 12-15 reps
    Chest
    Bench Press (Workouts #2, 4, 6, 8, 10, 12, 14)
    Triceps
    Weighted Dips 3 sets of 6 reps

Saturday
    Legs
    Squat 3 sets of 6 reps
    Leg Press 3 sets of 8 reps
    Leg Curl 3 sets of 8 reps
    Back
    Reverse-Grip Pulldowns 3 sets of 8 reps
    One-Arm Dumbbell Rows 3 sets of 8 reps
    Biceps
    Incline Dumbbell Curls 3 sets of 8 reps

Sunday
    Off

MM2K verkar intressant faktiskt. Ska testa att köra en omgång på bänkpress och knäböj med start imorgon.

the_bear wrote:
    MM2K verkar intressant faktiskt. Ska testa att köra en omgång på bänkpress och knäböj med start imorgon.

Bra :D

Hur ska du lägga upp splitten?

Damien Thorne wrote:
    Bra :D

Hur ska du lägga upp splitten?

Ska nog köra som följande:

Dag1
    Bröst (bänkpress MM2K), Triceps

Dag2
    Rygg (chins MM2K), biceps, mage

Dag3
    Vila

Dag4
    Axlar, underarmar, vader

Dag5
    Ben (knäböj MM2K), mage

Dag6
    Vila

Dag7
    Bröst (bänkpress MM2K), Triceps

Dag8
    Rygg (chins MM2K), biceps, mage

Dag9
    Vila

Dag10
    Axlar, underarmar, vader

Dag11
    Ben (knäböj MM2K), mage

Dag12
    Vila

Dag13 börjar jag om som dag1.

Jag vet att det inte blir riktigt som de splittar du hade i ditt första inlägg men jag tyckte det skulle passa mig bättre tidsmässigt om jag lade upp det så här.

Har nu kört första passet och det kändes okej. Jag tog 150 kg som 1RM vid en kroppsvikt på 115kg för tillfället fast jag har för några veckor sedan körde en etta på 160kg när jag vägde 117 (äter mindre nu. vill gå ner några kilon). Det blir lite humanare vikter så här :). Få se hur det slutar. Skulle inte alls vara missnöjd om jag ökade till 160-165 efter 7-8 veckor.

Ursäkta eventuella stavningsfel el. grammatikfel i förra inlägget. Det var lite väl sent på natten när jag skrev det. :sleepy:

Lycka till, hoppas att det kommer att gå bra. :up:

Du har väl full koll på att programmet kommer att ta 12 veckor med den splitten?

Kör man enligt orginalet (2 bänkpass i veckan) så tar det 7 veckor. Det längsta jag kört det på är 9 veckor. Då körde jag 3 bänkpass på 2 veckor (Måndag v1, Fredag v1, Onsdag v2, Måndag v3, Fredag v3 osv…)

Men jag tycker att din split ser bra ut. Nu får du en ”ren” axeldag, och den är inte nära bröstdagen. På orginalet får man inte så mycket axelträning under perioden.

Damien Thorne wrote:
    Lycka till, hoppas att det kommer att gå bra. :up:

Du har väl full koll på att programmet kommer att ta 12 veckor med den splitten?

Kör man enligt orginalet (2 bänkpass i veckan) så tar det 7 veckor. Det längsta jag kört det på är 9 veckor. Då körde jag 3 bänkpass på 2 veckor (Måndag v1, Fredag v1, Onsdag v2, Måndag v3, Fredag v3 osv…)

Men jag tycker att din split ser bra ut. Nu får du en ”ren” axeldag, och den är inte nära bröstdagen. På orginalet får man inte så mycket axelträning under perioden.

Jo du har rätt. Det kommer nog att ta ca 12 veckor fast vissa veckor tror jag att jag kommer att kunna köra flera pass än andra så kanske kan det bli klart på 10 veckor om inget kommer emellan.

the_bear wrote:
    Jo du har rätt. Det kommer nog att ta ca 12 veckor fast vissa veckor tror jag att jag kommer att kunna köra flera pass än andra så kanske kan det bli klart på 10 veckor om inget kommer emellan.

Annars är ju ett alternativ att köra lite mindre fokus på axlar under perioden, och splitta ut dag 4 och dag 10 på de andra dagarna. Då tar det 10 veckor istället.

Axlar på bänkdagen,
    Underarmar på ryggdagen,
    Vader på bendagen

Dag1
    Bröst (bänkpress MM2K), Triceps + Axlar

Dag2
    Rygg (chins MM2K), biceps, mage + Underarmar

Dag3
    Vila

Dag4
    Ben (knäböj MM2K), mage + Vader

Dag5
    Vila

Dag6
    Bröst (bänkpress MM2K), Triceps + Axlar

Dag7
    Rygg (chins MM2K), biceps, mage + Underarmar

Dag8
    Vila

Dag9
    Ben (knäböj MM2K), mage + Vader

Dag10
    Vila

Dag11 börjar jag om som dag1.

Damien Thorne;651416 wrote:
    Annars är ju ett alternativ att köra lite mindre fokus på axlar under perioden, och splitta ut dag 4 och dag 10 på de andra dagarna. Då tar det 10 veckor istället.

Axlar på bänkdagen,
    Underarmar på ryggdagen,
    Vader på bendagen

Låter som ett bra förslag. Ska testa det.

Jag körde mitt första pass imorse.. det här ska bli spännande. Jag jobbar natt också så vi får se hur det går med att ladda inför tunga bänkpass efter ett 9 timmars nattpass.

deng wrote:
    Jag körde mitt första pass imorse.. det här ska bli spännande. Jag jobbar natt också så vi får se hur det går med att ladda inför tunga bänkpass efter ett 9 timmars nattpass.

varför inte träna innan jobbet?

BengtBurk wrote:
    varför inte träna innan jobbet?

Hinner inte. På helgerna så stänger gymet runt den tiden jag vaknar i stort sätt. Och sen idrottar jag och har träning på kvällarna. Så det blir smidigast att köra direkt efter jobbet, sen hem och äta ”frukost” och sova.

Mitt liv under arbetsveckor (jobbar 7 dagar ledig 7 dagar) ser ut som följande;
    17.00 – Vakna
    17.05 – Få i mig mat
    17.30 – Iväg till träning
    18.00 – Träning
    20.30 – Transportera mig hem från träning
    21.00 – Hemma
    21.05 – In i duschen
    21.30 – Laga mat
    22.00 – Äta
    22.15 – Klä på mig och sticka till jobbet
    22.30 – Jobba
    07.30 – Sluta jobbet.
    07.35 – Gå till gymmet
    08.00 – Gymma
    09.00 – Klar, gå hem.
    09.15 – Hemma, äta ”frukost”.
    09.30 – Klar, gå och lägga mig.
    10.00 – Sover.

Sen börjar vi om igen nästa dag. Bye bye socialt liv. Jag hinner träffa tjejen under de 15 minutrarna jag äter mat på kvällen ;) Men som tur är så är jag ledig i 7 dagar också.

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 482 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.