- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Multipass – kommentarer?
Hejsan…
Jag har blivit inspirerad av allt prat om att köra samma muskler flera dagar i veckan och har nu gjort ett försök att sätta ihop tre ”så gott som helkroppspass”.
(Tilläggas bör att jag har en skada i hälen och därför inte kan köra så mycket övningar som belastar just den… med andra ord inga knäböj eller så… )
Dag 1. (Bröst+triceps+baksida lår+ländrygg+rygg+lats+baksida axlar+framsida axlar+biceps+vader+mage+”diverse assisterande muskler”)
Dips
Raka marklyft
Rodd brett grepp (i maskin)
Pulldowns
Sidolyft
Hammercurl
Sittande vadpress
Crunches på pilatesboll
Dag 2. (Lats+bröst+baksida axlar+ländrygg+framsida lår+rumpa+biceps+triceps+vader+”diverse assisterande muskler”)
Chins
Bänkpress
Höga drag
Bellyback
Bensträck
Abductor (utåt)
Scottcurl/Koncentrationscurl
Kickbacks
Stående vadpress
Dag 3. (Lats+biceps+framsida axlar+rygg+baksida axlar+triceps+bröst+baksida lår+insida lår+mage+”diverse assisterande muskler”)
Pullups
Axelpress
Sittande rodd (v-grepp)
Baksida axlar i x-drag
Pushdown
Flyes med hantel
Lårcurl i maskin
Abductor (inåt)
Hängande knälyft
OBS! Övningarnas inbördes ordning har jag inte tänkt på nu.
Jag skulle gärna vilja ha kommentarer/kritik/förslag på förbättring på detta upplägg! Ser det vettigt ut? För mycket av nå’t? För lite av något? För ofta av något? Något som saknas?
Tilläggas bör att jag tänkt köra 3 set med 10 rep per övning för det mesta – och ibland köra 10 set med 3 eller 5 set med 6 rep istället… Alltid 30 rep totalt alltså… Och så pas tungt att jag precis ordar sista settet…
Är det inte fascinerande hur somligas trådar alltid blir besvarade medan andras ignorerade?
83 personer har kollat in denna tråd och inte ett svar. Varför är det så?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY