Några sista ändringar innan jag kör igång?

Home Forums Allmänt om gymträning Några sista ändringar innan jag kör igång?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Tänkte börja köra hårt igen på träningen. Är 17 år, 1,75 lång samt väger 65-70kg.
    Hade ett schema förr som verkade bra.

Mån – Rygg, Biceps, Mage
    Tis – Träningscykel 20-30 min eller Crosstrainer 20-30 min
    Ons – Ben, Vader, Bröst
    Tors – Träningscykel 20-30 min eller Crosstrainer 20-30 min
    Fre – Triceps, Axlar, Mage
    Lör & Sön – Vid ork Cykel/Crosstrainer annars Vila.

Går skolan Mån, Tis, Tors, Fre 8-15. Så det blir skolmat oftast.
    Antar att jag ska käka Kött, Kyckling osv under muskelträning och Pasta, Potatis under Cykel/crosstrainer.

Sen angående pulver. Protein nån timme innan träning sen protein på kvällen.
    Funderade även på att köra Aminosyra under träningen.

Eftersom jag inte är jätte erfaren av detta så vill jag bara ha lite tips!

Vad jag vill få ut av min träning är en snygg kropp inför sommaren! Några tips? Något jag gör absolut fel här eller något ni kan lägga till?

Riktigt tacksam för svar!

”Antar att jag ska käka Kött, Kyckling osv under muskelträning och Pasta, Potatis under Cykel/crosstrainer.”…
    Ät en bra frukost , en bra lunch komplettera med proteindrycker innan gym och efter och sen en bra middag och avsluta med en burk kvarg med lite härliga bär till innan du ska sova , konstra inte till det…

Sen finns det nog hur mycket åsikter om ditt upplägg som det finns stjärnor , men funkar det för dig så kör på det , lycka till…

LaLLe wrote:
    ”Antar att jag ska käka Kött, Kyckling osv under muskelträning och Pasta, Potatis under Cykel/crosstrainer.”…
    Ät en bra frukost , en bra lunch komplettera med proteindrycker innan gym och efter och sen en bra middag och avsluta med en burk kvarg med lite härliga bär till innan du ska sova , konstra inte till det…

Sen finns det nog hur mycket åsikter om ditt upplägg som det finns stjärnor , men funkar det för dig så kör på det , lycka till…

Burk med härliga Kvarg och bär? Vad hjälper det? :)

Du kan ta kaseinprotein istället samma sak , måste ha lite bra natt protein som reparerar allt du brytit ner under dagen :)

LaLLe wrote:
    Du kan ta kaseinproetin istället samma sak , måste ha lite bra natt protein som reparerar allt du brytit ner under dagen :)

Okej tack för tipset :) Men om man kan få ställa en sista fråga. Har hört att springa och styrka inte är bra att göra samma dag. Men att göra det så som jag har skrivit varannan dag. Kommer det att bryta ner musklerna? Vill inte göra någon Jojo bantning! :)

Om jag utgår från mig själv så under mina dieter så brukar jag styrketräna på morgonen och köra cykling 35-40 minuter på kvällen, ibland powerwalks på morgonen och gym på eftermiddagen det är ingen fara.
    Löpning har jag aldrig sysslat med , vill inte se ut som en orienterare :p

Kör du bara på det är ingen fara , bara du äter bra och sover gott så fixar din kropp det :) kör hårt och lycka till.

Jag skulle personligen inte ha ben och bröst på samma dag, alldeles för stora muskelgrupper att ha i samma pass, hade kommit ut ur gymmet krypandes :)

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.