- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Namn på bröstövning?
Hej! Jag har en fråga gällande en speciell bröstövning jag vill börja köra men har ingen aning om vad den heter, utan vet bara hur den går till. Så jag vänder mig till er alla kunniga där ute och förhoppningsvis kan jag få svar och läsa på hur jag utför övningen då jag antar att den kräver lite teknik.
Det är en stående bröstövning med hantel. det går till så att man håller hanteln i någon grad nere vid höften, spänner bröstmuskeln (samma sida vars hand du har hanteln). Där efter för du armen diagonalt över mot motsatta höftsida (lite böjd arm) så att bröstmuskeln blir mer och mer spänd. i slutet av processen så ska du ha armen ca 40-50 cm från motsatta höftsida och bröstmusklen skall vara väldigt spänd.
Om ni inte förstår från min förklaring så är det helt okej, det är knappt så att jag själv förstår. Jag har försökt göra denna övning men som sagt, den kräver lite teknikt och all hjälp för att göra denna övning rätt är uppskattad.
Alla svar är välkomna, men snälla, undvik onödiga kommentarer om att jag inte vet vad jag pratar om osv. Jag vet att jag är flummig och har lite kött på benen i just denna fråga, därför jag frågar er.
Tack för svar!
Ciao!
Det är en övning man kan köra i cablecrossen, men med hantlar så kommer den inte att ta något nämnvärt på bröstet.
Kör du den i cablecrossen så kan du använda en eller båda händerna och det blir som en cablecross over fast från nedre trissorna.
Dock finns det bra mycket bättre bröstövningar än denna, så jag skulle snarare rekommendera bänkpress (plan eller lutande), hantelpress (plan eller lutande) och flyes (plana eller lutande) istället för denna övning.
Här hittar du en del bra övningar!
http://www.styrka.n.nu/styrkeovningar
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY