När träna rotatorcuffarna?

Home Forums Allmänt om gymträning När träna rotatorcuffarna?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej!

Mitt träningsupplägg ser ut som så att jag tränar framsida och utsida axlar ena dagen och baksida en annan dag.

När bör jag träna rotatorcuffarna, dagen då jag kör baksida eller dagen då jag kör utsida och framsida?

De övningar jag tänkt mig genomföra är innåt och utåt dragningar i kabel med 90graders vinkel i armbågsleden.

Kan det eventuellt vara så att jag bör göra t.ex. utåt dragningar när jag kör baksida axlar, och innåt när jag kör framsida etc.?

Alternativt är det lämpligare att träna rotatorcuffarna en helt annan dag än de dagar då jag tränar axlar… t.ex. ben + rotatorcuffar? :)

Tack på förhand!

/Malkowitch

Både och, ha med rotatorkuffsträningen som en del av din uppvärmning och avslutning.

innan när jag körde max-ot så på innan alla över kroppspass körde jag inåt och utåt rotationer för att träffa mycket muskler runt axlarna. Har haft mycket mindre ont sedan dess. =)

Jag börjar varje pass förutom benpasset med uppvärmning av rotatorcuffarna. Kan förvänta mig axelsmärta i annat fall. Det var min bot tillbaka från luxation.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.