Nedre bröst

Home Forums Allmänt om gymträning Nedre bröst

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • Author
    Posts
  • #667527
    irfanovic wrote:
    Om du vill ha snygga bröst så måste du köra både under & över alltså allt.
    Kör inte mindre än 4 repitioner per övning, 8-10 är ganska bra. sen kan du köra 4-5 övningar. Det som är bra för underbröstet är bänkpress då du träffar med stången ( under bröstet ! samma sak med hantelpress, och tänk på att bänken måste vara rakt, för om du lyfter upp den så är det längre upp på bröstet som det tar på mest. Kör bröst varannan dag som mest. Lycka till ! Mvh

    haha whaaat?
    du menar att det är de man ska utgå ifrån? :p

    #667528
    irfanovic wrote:
    Om du vill ha snygga bröst så måste du köra både under & över alltså allt.
    Kör inte mindre än 4 repitioner per övning, 8-10 är ganska bra. sen kan du köra 4-5 övningar. Det som är bra för underbröstet är bänkpress då du träffar med stången ( under bröstet ! samma sak med hantelpress, och tänk på att bänken måste vara rakt, för om du lyfter upp den så är det längre upp på bröstet som det tar på mest. Kör bröst varannan dag som mest. Lycka till ! Mvh

    Finns inget som heter bröst.. Samma att det inte finns något som heter nedre magmusklerna..

    #667529
    irfanovic wrote:
    Om du vill ha snygga bröst så måste du köra både under & över alltså allt.
    Kör inte mindre än 4 repitioner per övning, 8-10 är ganska bra. sen kan du köra 4-5 övningar. Det som är bra för underbröstet är bänkpress då du träffar med stången ( under bröstet ! samma sak med hantelpress, och tänk på att bänken måste vara rakt, för om du lyfter upp den så är det längre upp på bröstet som det tar på mest. Kör bröst varannan dag som mest. Lycka till ! Mvh

    En gång i veckan räcker det att träna varje muskelgrupp. Det andra du har svarat på är redan rätt besvarat tidigare i tråden.

    #667530
    Flessa wrote:
    Kör du bröst varannan dag så lär du itne ha mycket bröst kvar att köra med efter några veckor.

    Måste då bara fråga en sak. Om jag tex gör armhävningar varje dag minskar min styrka och massa i bröstet?

    Samma sak med min dörrtrapets som jag lyfter upp mig i varje dag (3×10)

    #667531
    Tobias91 wrote:
    Måste då bara fråga en sak. Om jag tex gör armhävningar varje dag minskar min styrka och massa i bröstet?

    Samma sak med min dörrtrapets som jag lyfter upp mig i varje dag (3×10)

    Naturligtvis inte. Man kan träna varje muskelgrupp varje dag… om man med träna menar ”aktivera”. Det är skillnad på det och en tung systematisk överbelastning.

    #667532
    Tobias91 wrote:
    Måste då bara fråga en sak. Om jag tex gör armhävningar varje dag minskar min styrka och massa i bröstet?

    Samma sak med min dörrtrapets som jag lyfter upp mig i varje dag (3×10)

    De minskar inte men jag kan tycka att du ska ge musklerna lite vila. gör de där övningarna var 3e dag ist

    #667533

    Okej tack för tipsen :)

    Jag blev bara lite orolig då jag känner att jag inte orkar lyfta upp mig lika många gånger i min dörrtrapet som för 1 månad sedan då jag köpte den. Kanske beror det på över belastning?

    #667534

    Jag känner också lite av detta problem, dock mer ”övre” bröst. Jag har massa och bänkar över 100kilo så kom inte och säg att träna som du gör så får du massan, för massan har jag. Men jag tycker det är lite tunnar upptill. Så jag har lagt in lite mer sneda hantelpressar nu. Kanske hjälper? Eller?

    Sedan tycker jag förövrigt att bänkpress är en rätt dålig övning för bröst. Hantelpressar och hantelflyes är bäst, mest rörelselängd är oslagbart!
    Och sedan kryddar man lite med bänk, är enligt mig bäst för att utveckla bröstet :P

    #667535
    Tobias91 wrote:
    Okej tack för tipsen :)

    Jag blev bara lite orolig då jag känner att jag inte orkar lyfta upp mig lika många gånger i min dörrtrapet som för 1 månad sedan då jag köpte den. Kanske beror det på över belastning?

    det lär nog bara vara musklerna som är rätt slut, ge dom vila några dagar så ska du nog komma upp i samma antal som du gjorde för en månad sen.

    #667536
    Flessa wrote:
    Det finns visst något som heter nedre magmusklerna. Ju längre ner man ”går” desto mer ”nedre” blir dom ju. Det handlar egentligen om att man inte kan isolera och endast träna de magmuskler som sitter nederst. Tränar man magen så arbetar hela magmuskulaturen. Dock får vi inte glömma att skilja på Abdominis & Obliques.

    det var det jag syftade på, kanske lite dåligt formulerat.

    #667537
    Flessa wrote:
    ja det gör det nog. satsa på att träna varje muskelgrupp 1-2 ggr/vecka riktigt tungt och kör dina armhävningar och andra ”småövningar” hemma någon kväll/veckan bara.

    Tack:) Så får det bli

    #667538
    nyrreThaMan wrote:
    Men jag tycker det är lite tunnar upptill. Så jag har lagt in lite mer sneda hantelpressar nu. Kanske hjälper? Eller?

    Sedan tycker jag förövrigt att bänkpress är en rätt dålig övning för bröst. Hantelpressar och hantelflyes är bäst, mest rörelselängd är oslagbart!
    Och sedan kryddar man lite med bänk, är enligt mig bäst för att utveckla bröstet :P

    jag kör oxå mer sneda pressar (tycker det är lite tunt upptill) :emo-thumb. fast jag kör bröst 2 gånger i veckan nu. fösta dagen, plan bänk/hantel press + dips, flies + peckdek. nästa gång, sneda pressar / bänk + hantel press, flies + peckdek. sen mixar jag övningarna så aldrig kör som förra gången!. ökar grymt bra på detta setet :emo-thumb.

    sen e bänkpress värkligen inte nån dålig övning :nono: jag gillade inte heller bänk i början. när jag börja träna körde bara hantelpress i typ 5 år innan jag tog mitt förnuft tillfånga!. och rörelselängden e inte så fett stor asså. för du ska ju inte böja armbågarna in mott ryggen när du kör med hantlar. du får bättre kontakt kan jag hålla med om. men man ska inte utesluta bänkpress asså, de e en dålig ide!!!.

    #667539

    testa en annan form av flies.. istället för att klappa händerna vrid händerna för att få handflatorna uppåt emot taket för att koncentrera mer i undra bröstet.. fungerar svin bra och det känns även på låga vikter.

    #667540

    Cool

Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.