Negativt med långa pass?

Home Forums Allmänt om gymträning Negativt med långa pass?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hur negativt är det med långa pass?

Jag har börjat dela upp min träning i lätt och svår vecka.

Första veckan är 4 halvkropps pass där jag går genom kroppen 2 ggr.
    Andra veckan är enn 4splitt där jag går genom kroppen 1ggn.

Mitt problem är att halvkroppspassen blir runt 100minuter långa. Är det bortkastad tid att köra detta schema? Bör jag satsa på en 4splitt alla veckor istället?

Jag körde det tidigare i ca ett år och jag kände att jag började hamna på en ”platå”.

Tack för svar.
    //daniel

Kan mycket väl fungera helt ypperligt för dig. Jag förespråkar dock aldrig halvkroppspass av den anledningen att det blir jävligt långa pass för mig om jag ska köra så som jag vill.

Med det sagt tycker jag inte runt 1.5 timmar är förmycket.

Helt lugnt 3 timmars pass men dålig vila är inte sådär bra. Beror helt på schema.

beciec wrote:
    Helt lugnt 3 timmars pass men dålig vila är inte sådär bra. Beror helt på schema.

Vart kommer 3h in i bilden? :p

Jag får testa detta schema helt enkelt, just nu känns 4 halvkropps pass på en vecka helt galet tungt. Men det är ju därför jag har en lite lugnare 4splitt vecka direkt efter. Ska bli spännande och se ifall det ger bättre resultat än vad jag har haft senaste månaderna. Något måste jag göra allafall, står i princip stilla i utvecklingen.

ArkGym wrote:
    Hur negativt är det med långa pass?

Jag har börjat dela upp min träning i lätt och svår vecka.

Första veckan är 4 halvkropps pass där jag går genom kroppen 2 ggr.
    Andra veckan är enn 4splitt där jag går genom kroppen 1ggn.

Mitt problem är att halvkroppspassen blir runt 100minuter långa. Är det bortkastad tid att köra detta schema? Bör jag satsa på en 4splitt alla veckor istället?

Jag körde det tidigare i ca ett år och jag kände att jag började hamna på en ”platå”.

Tack för svar.
    //daniel

Ofta blir det en stor skillnad när man går över till halvkroppschema för att man vill träna varje muskelgrupp precis lika hårt som vanligen. Tycker du ska se till antalet set, reps och övningar du gör per vecka istället. Alltså i ditt läge, halvera alla övningar per pass om det fungerat bra tidigare.

Passen tar då lika lång tid, bortsett från att det kan kräva längre tid till uppvärmning, men det löser du till största delen att börja med större övningar som även aktiverar de kommande musklerna som du tränar därefter.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.