nikotin + träning = ?

Home Forums Allmänt om gymträning nikotin + träning = ?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Tänkte lite när jag gick hem från tåget nyss.
    Nikotin höjer ju vilopulsen, men inte max. Borde det inte va bra att ha en prilla under läppen när man styrketränar då eftersom man borde ha en lite högre puls mellan setten? och på så sätt få in mer syre i musklerna. Eller tänker jag helt fel?

viktors wrote:
    Tänkte lite när jag gick hem från tåget nyss.
    Nikotin höjer ju vilopulsen, men inte max. Borde det inte va bra att ha en prilla under läppen när man styrketränar då eftersom man borde ha en lite högre puls mellan setten? och på så sätt få in mer syre i musklerna. Eller tänker jag helt fel?

Ja du tänker förmodligen fel, nu är inte jag någon expert men vill minnas att jag läst att nikotin höjer din adrenalinnivå, vilket inte är bra för blodgenomströmningen. Även din återhämtningsförmåga påverkas negativt. Så skippa prillan på passet ;)

pirate wrote:
    Ja du tänker förmodligen fel, nu är inte jag någon expert men vill minnas att jag läst att nikotin höjer din adrenalinnivå, vilket inte är bra för blodgenomströmningen. Även din återhämtningsförmåga påverkas negativt. Så skippa prillan på passet ;)

Borde inte adrenalin vara fördelaktigt i musklerna under pass?
    Jag har ingen aning

folk brukar få div krämpor av mig..:)

Nikotin får dina kärl att dra samman. Du lär inte få lika mycket syre till dina muskler. Och då inte heller något syre till dom heller .

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.