- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Nödvändigt att bulka?
Kan ju säga att jag har väll räknats som bulkad hela livet. Men måste man gå upp en massa fett för att bygga muskler? Ni ser ju i min dagbok bilder på mig. Så ni ser ungefär hur mycket fett jag har. Hade inte velat gå upp ännu mer. De hade sabbat min självförtroende. Det verkar så väldigt ”stjorvigt” Med kost schema, och kalorier.
Nej du behöver inte lägga på dig massa fett för att lägga på dig muskelmassa. I början kan du bygga utan att lägga på dig så mycket som ett gram extra fettmassa.
Ju mer erfaren du är och desto mer fokus bör du lägga på att ha ett kaloriöverskott, men många förknippar ”bulka” med att man måste se ut som en michelingubbe för att lägga på sig muskelmassa. Det räcker gott och väl med ett litet överskott, problemet blir snarare att det är svårt för att inte säga omöjligt att beräkna sin kaloriförbrukning/energiintag så exakt.
Så inget måste, men det underlättar!
Ta en titt här för lite tips om just lean gains
[http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html]
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY