Ny här…:)

Home Forums Allmänt om gymträning Ny här…:)

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hallå hallå där

Jag är en ny här o tänkte börja fråga lite på en gång…:)

Det är så att jag börjat träna 4 dagar i veckan (mån,tis,tors o fre) tidig morgon. Jag tränar rygg,axlar trieceps mage på mån o torsdagar o ben bröst bieceps o mage på tis o fredagar…och i den mån tänkte jag ta ut o gå o kondition på eftermiddagar inkl söndagar…Mina vilodagar är alltså onsdagar o lördagar..Är det bra upplägg??

Jag har tittat runt lite på bla gymgrossitens alla varianter på produkter..Jag tycker det finns för mycket o välja på.Så jag vill gärna ha tips på vad för märken o produkter som verkligen är bra…För det är en djungel av allt…Jag är 174 cm lång o väger runt 75 pannor…jag vill blir hellre lite mer slimmad än jättestor…så alla tips är jättevälkommna

Tack på förhand o nu skall det pumpas :P

Mvh

//Pimmen

Hej Pimmen!

Inget fel i på det upplägget, men…
    Vilka dagar du tränar har ingen störe betydelse. Det viktiga är hur du tränar. Ju hårdare du tränar ju mer vila behöver du. Kör du moderat träning kan du träna varje dag.
    Nybörjare gör bäst i att köra hel- eller halvkropps pass och inte för tungt.

Ex vis
    Måndag: Överkropp pressövningar
    Tisdag: Underkropp lårdominant och vader+mage
    Torsdag: Överkropp dragövningar
    Fredag: Underkropp baksida lår och vader+mage

Kosttillskott:
    Tänk på att kosttillskott inte gör några underverk. Det är väldigt bra att ta om man tränar tungt och seriöst och har svårt att stoppa i sig allt man behöver. Träningsutförandet är det viktigaste. Bättre att satsa på bra mat så lång det är möjligt

Om du ändå vill satsa på några produkter så behöver du inte titta på mer än dessa…(tycker jag)

Proteinpulver/EAA/BCAA kan man ta runt träning för att få maximal proteinsyntes och återhämtning

Kreatin i olika former kan man ta om man vill öka prestationsförmågan en aning.

Omega 3 kan jag rekomendera alla dagar i veckan. Det är nog världens bästa kosttillskott.

PM:a mig om du vill ha mer detaljerad hjälp.

/Matte

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.