Ny på träning och känner mig trött

Home Forums Allmänt om gymträning Ny på träning och känner mig trött

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Tjolahoppsansa!

Jag har börjat träna igen, var ju några år sedan man överhuvudtaget rörde på sig.
    Nu när man är singel m.m. så är ju inte matlagningen på topp utan det blir ju en lunch någonstans på vardagarna och på helgen blir det kanske någon maträtt.

Kvällen blir kanske någon fruktsallad eller några mackor med pålägg.
    Ja, jag vet att det inte på något sätt är optimalt men…. va f%&

Problemet är det att jag känner mig rätt trött i benen, jag cyklar rätt mycket på gymmet, 2 dagar i veckan, 1h, mycket för mig, och känner att jag inte riktigt hinner återhämta mig mellan passen.

Samtidigt som jag tycker att det är skönt att träna så skulle det på nått sätt kännas lite skönare om man var lite piggare i benen.

Kosttillskott av något slag för att få ordning på sig själv?
    Några andra rekommendationer?

Mvh
    Pickels

Hej, jag tror det tråkiga svaret är att du måste ta tag i matbiten, träning kräver energi och energi kommer från maten. Äter du dåligt och näringsfattigt så kommer din energi ta slut. Då blir du trött, lätt som en plätt.

Mvh

redfik wrote:
    Hej, jag tror det tråkiga svaret är att du måste ta tag i matbiten, träning kräver energi och energi kommer från maten. Äter du dåligt och näringsfattigt så kommer din energi ta slut. Då blir du trött, lätt som en plätt.

Mvh

Det tråkiga men sanna svaret. :)

Ok.
    Tack för era svar, det är ju bara det att det är så fruktansvärt tråkigt att laga mat till sig själv men man får väl försöka ta sig i kragen.

Mvh

Laga mat kan vara riktigt tråkigt, speciellt om man bara lagar till sig själv.

Köp en bra mixer så kan du göra drinkar där du kan slänga i allt möjligt för att täcka upp behover av protein, kolhydrater och fett. Snabbt och smidigt om man är trött på att laga.

Anton92 wrote:
    Laga mat kan vara riktigt tråkigt, speciellt om man bara lagar till sig själv.

Köp en bra mixer så kan du göra drinkar där du kan slänga i allt möjligt för att täcka upp behover av protein, kolhydrater och fett. Snabbt och smidigt om man är trött på att laga.

Dt var ett riktigt bra tips ☺

Gör själv det varje morgon då jag har svårt att äta ”fast föda” så tidigt.
    Jag kör på sojamjölk, banan, havregryn, kvarg, proteinpulver, bär, kanel, ingefära.

Går sedan att få ner på 1 minut, 700 kalorier direkt och man håller sig mätt ett bra tag.

Anton92 wrote:
    Gör själv det varje morgon då jag har svårt att äta ”fast föda” så tidigt.
    Jag kör på sojamjölk, banan, havregryn, kvarg, proteinpulver, bär, kanel, ingefära.

Går sedan att få ner på 1 minut, 700 kalorier direkt och man håller sig mätt ett bra tag.

*tummenupp*

[img=https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/11390124_1451369061847370_826445734924210153_n.jpg?oh=b2951d347c9aaacf4440b68a77ec1c40&oe=562EA2F9]Här är min frukostsmoothie

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.