Home › Forums › Allmänt om gymträning › Nya tag, nytt schema! Feedback uppskattas!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 juni, 2011 at 23:37 #52564Anonym anvandareMember15 juni, 2011 at 23:37 #129310Anonym anvandareMember
Hej! Nu är det nya tag som gäller.
Har tränat 1.5år och den första året var det bulkperioden. Jag blev mycket starkare, men jag bulkade för hårt ut och även mycket fett på köpet(nybörjarmisstag:(?). Därför bestämde jag mig för att deffa bort det. Jag har blivit av med en hel del fett, men även lite muskler och styrka. Dock så är formen ok och mina första 4rutor syns bra. Funderar på att behålla denna formen istället för att fortsätta till 6-pack.Jag hade tänkt följande: Bygga upp mina muskler igen, bli större(volym), starkare och att inte grisbulka. Hade tänkt mig +250kcal i veckan, dvs 1kg i månaden vilket är lagom?
Jag har kört samma schema i 1.5år och tänkte att det var dags för byte. Efter ett tags fifflande har jag fått fram den.
Set: ca 4 (med uppvärmning) Reps: 4-8
Pass 1 Bröst/Triceps
Bänkpress/Hantelpress
Snebänkpress/Snehantelpress
Pushdown – Superset omvända pushdown(kabel)
Frenchpress/ Frenchpress kabel
Smalbänk
Cablecross/Lyfta till 90grader/pressmaskinPass 2 Axlar/Biceps/Vader o framsida ben
Militärpress(Sittande el stående)/Axelpress
Stångcurl/Hantelcurl (Sittande el stående)
Hantellyft åt sidan
Sittande vadpress / Stående vadpress
Hammercurl (Sittande el stående)/Curl med rep
Shrugs/ Baksida axel i cable
Benspark
ScottcurlPass 3 Rygg/Ben
Latsdrag/ Chins
Knäböj / Benpress
Frivändningar
Marklyft
Liggande lårcurl
Sittande rodd / Hantelrodd / T-bar
Smalt latsdrag
(Lägger till rygglyft någonstans också, t.ex. som superset.)Jag tränar 5ggr/vecka, rullande schema. ”/” betyder antingen. Vissa dagar kör jag bänkpress, andra hantelpress. Vill ha lite variation och mycket basövningar.
Som ni ser så har jag delat upp benpasset. Skulle jag ha lagt alla benövningar i rygg/ben hade det blivit för många övningar? Därför lägger jag vader och benspark i axel/bicepspasset.Vad tycker ni om upplägget? Något jag har missat?
Vill ha så mycket feedback som möjligt.Självklart tränar jag magen med. Magen lägger jag in då och då i något pass. Kör på Cablecrunches, plankan, benlyft etc.
Tack!
15 juni, 2011 at 23:48 #129311Anonym anvandareMemberMärkte att jag skrev fel. +250kcal/dag. Inte vecka
18 juni, 2011 at 12:51 #129312Anonym anvandareMemberBump!
20 juni, 2011 at 22:06 #129313Anonym anvandareMemberKnäböj, frivändning och marklyft samma dag? Nää tack!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.