Home › Forums › Allmänt om gymträning › Nybörjar tips, träna hemma
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 maj, 2011 at 14:28 #52717Anonym anvandareMember27 maj, 2011 at 14:28 #129911Anonym anvandareMember
Hej !
Jag har sett en del nybörjartrådar, men inte riktigt hittat svaren jag har letat efter. Jag är 22 år, 180 lång och väger just nu 61kg. I vissas ögon underviktig, dock inte äckligt smal.
Har bestämt mig för att börja träna hemma så kör mycket med hantlar, träningsupplägg kommer längre ner. Ska även köpa hem benkpress och fler vikter i sommar, då jag tycker att jag har mest tid hemma då man har två barn och jobbar mycket.Jag har alltid haft svårt att gå upp i vikt, hur mycket jag än äter och vad jag än äter går jag inte upp mycket, har dock sett viktresultat då jag tidigare tränat på gym, för flera år sedan.
Till min egentliga fråga, hur tränar jag best för att nå bäst resultat, målet med min träning är explosivitet och muskeluppbyggnad, alltså synliga muskler och inte uthållighet, då jag annars är i bra form. Här nedan är mitt träningsschema :
Dag 1 Rygg och axlar
Enhandsrodd
Shrugs
Marklyft m hantlar
Sittande hantellyft
Stående framåtböjda hantellyft
Sittande AxelpressDag 2 Bröst och triceps
Hantelpress
Flyes
Hantelpullovers
Kick-backs
Tricepspress
situpsDag 3 Biceps och ben
Hantelcurl
Koncentrationscurl
Knäböj
Vadpress
stela marklyftJust nu kör jag igenom alla övningar 3 gånger, och kör med vikter så jag klarar att göra övningen 8-12 gånger, så börjar jag genom att köra igenom tex biceps och ben alla övningar en gång så många gånger jag kan, sedan kör jag likadant två gånger till.
exempel på hur jag äter nu då jag börjat träna :
07:30 Frukost 2 stekta ägg ett halvt paket bacon + 1 rostbröd
10:25 Mellanmål 1DL havregrynsgröt + 2DL mjölk, ca 100g Keso
Gainer i samband med träning
12:10 Kycklingwook
14:35 Mellanmål, 125g grillkorv med bröd + 2 DL mjölk
20:00 kvällsfika 2 wasa sport med ost, 1 dl gröt + 4 dl mjölkSå kan en dag för mig se ut, tar gärna kostråd eller kritik på hur jag kör just nu för att kunna utvecklas och nå med mina mål, har ni nå frågar så fråga gärna så svarar jag så gott jag kan.
Vill avsluta med att tacka er som tagit er tid att läsa igenom allt som jag har skrivit, och extra tack till er som kommer med råd
Tack på förhand
Magnus27 maj, 2011 at 16:35 #129912Anonym anvandareMemberjävla massa mat tidigt på dagen sen inget mot kvällen ?
27 maj, 2011 at 17:49 #129913Anonym anvandareMemberInte direkt någon vanlig mat på kvällen, ibland något ägg och en talrik gröt med något bröd. Ibland inte ens egg, vilket skulle vara bra för proteinet. Är ju dock mest aktiv på dagen antar jag
27 maj, 2011 at 18:39 #129914Anonym anvandareMemberJag började min resa För 2 år sedan, jag är 187 cm lång o vägde 58 kg som 19/20 åring. Jag Började mitt första halvår också hemma. Hade en bänkpress på max 50kg o EN hantel på 13kg, sedan fick jag förlita mig på kropps övningar som chins i träd o armhävningar osv.
Även jag kan äta MÄNGDER av mat utan att gå upp i vikt, men När jag väl började träna o tog det seriöst, Käkade ofta och bra + lagom träning, jag gick upp 8kg rätt så fort, ett halvår senare så hade jag gått upp 20kg.
Tycker nog du borde slänga in ett litet mål mellan 14.30 och 20.00. Mat o bra vila = the shit.
Dno om jag svarade på NÅGOT du fråga om men haha tyckte det va kul o skriva när vi kommer från typ samma bakrund27 maj, 2011 at 20:10 #129915Anonym anvandareMemberTrasheye wrote:Jag började min resa För 2 år sedan, jag är 187 cm lång o vägde 58 kg som 19/20 åring. Jag Började mitt första halvår också hemma. Hade en bänkpress på max 50kg o EN hantel på 13kg, sedan fick jag förlita mig på kropps övningar som chins i träd o armhävningar osv.Även jag kan äta MÄNGDER av mat utan att gå upp i vikt, men När jag väl började träna o tog det seriöst, Käkade ofta och bra + lagom träning, jag gick upp 8kg rätt så fort, ett halvår senare så hade jag gått upp 20kg.
Tycker nog du borde slänga in ett litet mål mellan 14.30 och 20.00. Mat o bra vila = the shit.
Dno om jag svarade på NÅGOT du fråga om men haha tyckte det va kul o skriva när vi kommer från typ samma bakrundAbsolut, folk tycker inte att jag ska stressa med vikten, den kommer säger alla och skrattar Inte det de handlar om dock, vill börja med träningen och ta den seriöst, men ska inte skjuta under mattan att man är orolig att ha liiite svårare än andra att bygga då jag inte lägger på mig fett så lätt.
Känns skönt att man inte är helt ensam där ute heller :emo-thumb29 maj, 2011 at 10:10 #129916Anonym anvandareMemberEn till fråga bara, ni ser hur jag lagt upp min träning, jag kör igenom alla övningar tre gånger, borde jag köra igenom fler ? Samt hur många reps på varje övning bör man ta för maximal muskeluppbyggnad ? är det 1-6 eller 8-12 ? Det senare känns lite väl mycket och det är ungefär så jag kör nu. Tränar inte för uthållighet
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.