Nybörjare

Home Forums Allmänt om gymträning Nybörjare

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hallå där allihopa!

Jag är en ganska smal kille som nu har bestämt mig för att träna upp mig lite. Jag har en korsbandsskada som jag måste träna för 3 ggr i veckan, så när jag ändå skaffar gymkort tänkte jag träna överkroppen också. :up: Jag har inga ambitioner om att bli jättestor, utan bara lite mer muskler än vad jag har för tillfället helt enkelt. Jag hade tänkt mig att på ett ungefär se ut så här lagom till sommaren, kanske lite lite större armar om möjligt

[img=http://www.kickette.com/images/uploads/sept30garethbale.jpg]Som ni ser är han ingen jättebiff, men jag är smalare så det är en förbättring för mig! Min undran är om hur många pass i veckan man behöver köra för att uppnå det här (tänk er att jag nästan helt utan armar och bröst bara :p). Och har ni förslag på ett enkelt upplägg för detta vore det underbart också!

Hur skall vi veta hur mycket du behöver träna utifrån en bild på någon annan?

Ingen på detta forum kan ge dig svar på frågan(tror jag iaf). Det är olika från person till person hur mycket träning som behövs.

befogad fråga :D ja du, det kan jag inte riktigt svara på!

säg så här istället då… lägger man på sig muskler om man kör ett pass per muskelgrupp i veckan, eller är det bara ”underhållsarbete”

Ja, om vi förutsätter att du tränar och äter i syfte att öka muskelmassan…

Ja det gör man. Eller nej det gör man inte. Beror på mängder av faktorer. Kost, utförande och säkert massa annat.

då får jag göra det helt enkelt!

tack för svaren, inser att frågan är väldigt luddig. det lät bra i mitt huvud… :D

Hahah! Lite rolig tråd detta !:)

Men kan väl bifoga med att du ska börja med att få in RÄTT rörelse i dina övningar och sedan kanske köra 4-6reps 4set varje övning!

Får du ingen kontakt med muskeln som övningen ska ge kontakt till så kan du sänka vikten direkt… Ger inget annars! :)

MVH och lycka till!

phazor wrote:
    befogad fråga :D ja du, det kan jag inte riktigt svara på!

säg så här istället då… lägger man på sig muskler om man kör ett pass per muskelgrupp i veckan, eller är det bara ”underhållsarbete”

hej!
    absolut kan du lägga på dig muskler med 1 pass per muskel.
    sen beror det mycket på hur mkt du tar ut dig på dina pass.
    men på så sätt kan man ju nästan garantera att den muskelgrupp du kör har återhämtat sig och är redo för att ett tufft pass igen:D
    sen finns det masviss av den info du vill ha på många bra sidor, det är bara att leta runt och läsa på:emo-thumb

lycka till!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.