Home › Forums › Allmänt om gymträning › Nybörjare behöver få hjälp och råd!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 december, 2011 at 11:05 #51458Anonym anvandareMember3 december, 2011 at 11:05 #124516Anonym anvandareMember
Hejsan mina vänner!
Jag är en kille född 83 som har blivit verkligen sugen på att börja gymma, träna rätt, bygga muskler, äta lite nyttigare och gå ner i vikt framför allt. Jag är total nybörjare mottages tacksamt.
Vad för produkter bör jag använda om jag vill gå ner ett antal kilo från min nuvarande vikt 93 ( 188 lång ). Jag vill liksom få en trevligare kropp, fräshare och gå ner runt midjan men samtidigt bygga muskler och bli lite större i muskelväg.
Något ni kan rekomendera? protein, kreatin, upppiggande, fettförbrännare mm?
Tack för svar!
3 december, 2011 at 14:24 #124517Anonym anvandareMemberGå till en Personlig tränare som hjälper dig, här inne kan du få 1000 olika råd och tillslut vet du varken ut ellr in
3 december, 2011 at 15:11 #124518Anonym anvandareMemberSkulle rekommendera dig att strunta i tankarna på kreating, uppiggande etc. tills du kommit igång några månader.
I Början kommer du fokusera så mycket på att lära dig teknik, få igång kroppen, stärka ligament etc för att överhuvudtaget få ut något av en massa tillskott.
Ät bra mat, husmanskost, men i mer mängd. Se till att det är proteinrikt och inte alltför mycket fett/socker.
Skippa läsk och onyttigheter, förutom en dag i veckan.
När du kommit igång ordentligt kan du ta det till nästa nivå och börja kolla på om du kanske behöver lite extra proteintillskott alternativt kreatin, samt omega3 etc.
Men om du är rookie så fokusera först på att skapa en rutin kring din träning och att skapa en vana.
Tillägg: Missade att du ville gå ner i vikt. isf ät inte mer utan ät rätt. Försök dra ner på socker/fett men du kommer nog få en jobbig start om du redan från början lägger om både träning och diet. Fokusera på träning först.
3 december, 2011 at 15:47 #124519Anonym anvandareMemberrock wrote:Skulle rekommendera dig att strunta i tankarna på kreating, uppiggande etc. tills du kommit igång några månader.I Början kommer du fokusera så mycket på att lära dig teknik, få igång kroppen, stärka ligament etc för att överhuvudtaget få ut något av en massa tillskott.
Ät bra mat, husmanskost, men i mer mängd. Se till att det är proteinrikt och inte alltför mycket fett/socker.
Skippa läsk och onyttigheter, förutom en dag i veckan.
När du kommit igång ordentligt kan du ta det till nästa nivå och börja kolla på om du kanske behöver lite extra proteintillskott alternativt kreatin, samt omega3 etc.
Men om du är rookie så fokusera först på att skapa en rutin kring din träning och att skapa en vana.
Tillägg: Missade att du ville gå ner i vikt. isf ät inte mer utan ät rätt. Försök dra ner på socker/fett men du kommer nog få en jobbig start om du redan från början lägger om både träning och diet. Fokusera på träning först.
Jag får tacka för svaret, tack så mycket
ja jag vill bli lite större men endå skaffa mer muskler, bygga och gå ner i vikt. Ska försöka bli lite nyttiare
3 december, 2011 at 23:54 #124520Anonym anvandareMemberJag skulle börjat med detta om jag vore dig [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071] väldigt simpelt schema att följa. Det viktiga är att du börjar lätt om du kör efter detta schema så du får in bra teknik då det är så få olika övningar. Läs och kolla Youtube ”how to squat” ”how to deadlift” osv.
Och som sagt tänk på maten dra ner på kolhydrater och försök få i dig Mycket protien.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.