- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Nybörjare på nytt
Behöver råd och tips. Tränade en hel del förr men barn och jobb har kommit i vägen så nu känner jag mig som en nybörjare igen.
Är 30, väger 85 till mina 178 cm. Vill dels minska i fett (helst ner till 70 kg) men även bli mer tonad och fast.
Min plan är att köra styreträning 3 gånger i veckan ocj springa 2-3 gånger. Matmässigt tänker jag så här:
Frukost: gröt, bär, lättmjölk, kokt ägg alt proteindrink
Lunch: 1/4 protein, 1/4 kolhydrater, 1/2 grönsaker
Mellanmål: frukt eller proteindrink
Middag: som lunch fast ev mindre kolhydrater
Tror ni att min plan kan funka? Vad ska jag tänka på?
På gymmet kör jag:
Pass 1 Bröst, framsida axel, mellersta axel och triceps.
Pass 2 Ben och vader
Pass 3 Rygg, biceps och mage.
Funderar på om jag varje kväll ska köra plankan och armhävningar.
Tar gärna emot tips och tankar!
Jag skulle lagt in lite fler måltider 5-7 om dagen, det ökar även ämmnesomsättningen att äta ofta samtidigt som du balanserar din blodsocker kurva.
Baksida axlar + traps skulle jag lagt in pass 3 också.
Cardio skadar inte att göra om det finns tid för det.
Tänk på att undvika onyttigheter även om det bara är 1liten kaka eller några godisar, för låter du dig själv ta lite är det lätt att ta mer.
Tack för tipsen!
Ang fler måltider – är bara rädd att kcal ska rusa iväg. Kanske ev ett mellanmål på 100-150 kcal på förmiddag och protte på kväll.
Kör alltid 15 min crosstrainer innan jag kör styrkan. Ska jag öka tiden? Köra efter istället/också?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY