Nybörjare söker träningstips

Home Forums Allmänt om gymträning Nybörjare söker träningstips

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Jag är en träningsentusiast som nu skulle vilja ta det hela lite längre och faktiskt bygga på mig ”markerande muskler”. Är en ganska liten person utan vare sig mycket underhudsfett eller muskler och skulle behöva lite tips och råd hur jag skall göra för att få resultat. Frågor:

1. Är det bättre, ger bättre/snabbare resultat, om man tränar själv på gymmet än om man går på intruktörsledda pass?

2. Vilken mat skall/bör man äta, resp. inte äta för att få bäst resultat?

3. Hur skall man lägga upp sin träning? Bara styrketräna eller variera mellan konditionspass och styrketräningspass?

Jag är grön inom detta så any answer will do.

1. beror väl på vilka resultat man äre ute efter och vad man vill träna?

2. man bör äta en hel del protein, ca 2-3gram per kg kroppsvikt, man bör inte konsumera allt för mycket alkohol

3. är upp till var och en

1. Det är en fördel att ha en ’lärare’ med sig i början, i form av kompis eller instruktör kvittar bara denne är kunnig.

2. Det mest vedertagna är att man ska äta mer protein än vad en vanlig människa behöver göra enligt rekommendationerna. Detta tror jag på. Läs på, gå in på kostdelen här på forumet och gräv ner dig i trådar.

3. Det finns studier som visar att konditionsträning och styrketräning sänder motsatta signaler till kroppen, det är dock något man inte bör tänka på i början. Då kan man iprincip bara stå i gymmet en timme lite då och då för att växa (överdrivet men du fattar poängen, mycket lättare att bygga i början). Att träna alla muskler förutom hjärtat anser många vara idioti, rent hälsovådligt helt enkelt.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.