- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Nybörjare som behöver hjälp!
Hejsan.
Jag har pricis börjat träna på gym med hopp om att bygga muskler och gå ner lite i vikt.Jag väger 85kilo och är ca: 1.83m lång och 21år gammal. Är det någon som har ett bra tips på vad man kan äta och hur man kan träna för att bäst träna sin kropp? Jag vill främst förlora fett runt midjan och nedre delen av ryggen. Viserligen är det inte mycket men jag tycker inte om att det hänger fett där. Sen vill jag bygga upp armar, axlar o mage rätt så mycket. Jag har varit spinkig nästan hela mitt liv förens för ca: 2år sen då jag muckade ur lumpen för där inne blev jag ”biffigare” efter bara 10månader så jag vet att det inte är omöjligt men att det bara tar tid. Om det är till någon nytta kan jag även säga att jag för ca: 5månader sen slutade snusa och det var tack vare de jag gick upp i vikt. Innan vägde jag ca: 78kilo.
Är väldigt tacksam för svar och ider om olika träningssätt eller måltids alternativ.
MvH Thomas G
Måttlig träning med bra sömn och mycket mat! :p
Hehe,
Jo men vad för mat och hur ofta bör man träna och variera olika muskelgrupper? 😮
Du kan alltid slänga ett öga i den här tråden:
[http://forum.body.se/showthread.php?goto=newpost&t=83]
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY