- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › nybörjare som behöver hjälp med att komma igång
Hej
Är lite osäker på om jag postar detta i rätt forumdel. Ber om ursäkt om inlägget hamnar fel.
Jag är otränad, väldigt otränad, och behöver lite tips och hjälp med att komma igång.
Jag är en 25årig kvinna med 10 kilos övervikt. Jag har börjat äta bättre och försöker helt enkelt äta färre kalorier än jag borde för att hålla vikten. Det där med mat känns inte jättekrångligt, men själva träningsdelen är desto svårare då jag inte kan något om ämnet och allt googlande gör mig ännu mer förvirrad eftersom folk säger så olika saker och man inte vet vem man ska tro på.
Jag försöker alltså komma igång med träningen men mitt schema är fullpackat så jag hinner inte med särskilt långa träningspass. Istället försöker jag träna lite om dagen. Hur hittar jag rätt balans mellan konditionsträning och muskelträning? Någon sa till mig att konditionsträning inte gör särskilt mycket nytta om man inte håller på länge åt gången och att det är med konditionsträningen som man förbränner fett. Jag hinner inte lägga ner mer än cirka 30 minuter om dagen åt träning (pluggar heltid och jobbar så jag menar det verkligen när jag säger att mina dagar är rätt fulla…) men hinner man bränna något fett på den tiden? Samtidigt vill jag inte bara konditionsträna eftersom den stora skräcken är att jag ska gå ner i vikt utan att bygga muskler och få en ”slapp” kropp.
Har ni några tips som kan hjälpa mig på vägen?
Har du kommit igång än? Och i så fall, hur går det för dig?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY