Nytt gymschema! Tips tack

Home Forums Allmänt om gymträning Nytt gymschema! Tips tack

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Hej, har nyss flyttat till Stockholm och har börjat gymmet fitness24seven och trivs bra där, nu till frågan hur tycker ni mitt schema ser ut? vad är bra o dåligt? Alla tips är välkomna!

Måndag: Rygg/Mage, 12 set (rygg), 9-10 set (mage) Latsdrag 3×8, Low row 3×8, hantellrodd och skivstångsrodd 2×10. kör därefter mage med cablecrunches, snea chrunches med vikt och benlyft

Tisdag: Vila

Onsdag: Axlar/bröst 10-11 set på axlarna (3-4 övningar), samt två övningar för bröstet med högrep för att slipa på tekniken. Side raises (scoobas övning, sittandes), hantelpress, millitärpress, omvända kryssdrag i CC, avslutar att köra högrep på brösten, brukar bli sne bänk samt sne hantelpress

Torsdag: Biceps/underarmar/mage cirka 8-9 set för biceps och 8-9 set för magen. kör hammercurls 3×8-10, skivstångscurl EZ-stångx8-10 och avslutar med scottcurl 3×8

Fredag: Vila

Lördag: Bröst/triceps, Lågrep 7-10 rep på för bröstet, 5 övningar totalt. Cirka 10-12 set per muskelgrupp. Kör: Hantelpress rak bänk, rak bänk bänkpress, flyes sne bänk, skullcrushers och smalbänk.

Söndag: Ben, cirka 12 set, Benböj4x8, benpress3x10, legcurl (framsida/baksida) 3×12, vadpress 3×15

Kanske ser lite krångligt ut men vill verkligen ha bra tips och höra vad ni tycker! Är ganska ny inom träning.

Sammanfattning:

Rygg/mage 11-12 set för rygg, 8-9 för magen.

Vila

Axlar/bröst (högrep för tekniken) axlar 9-10 set, bröst 4-5 set

Biceps/underarmar/mage 9-10 set för biceps, 8-9 set för magen

Vila

Bröst/triceps 10-12 set per muskel

Ben – 12 set

Kör aldrig mer än 4 övningar per muskel, kör nästan alltid 3 set, 8-10 rep. Vilar cirka 1,5 min – 2 min mellan varje set. Vilar cirka 3-4 min efter varje övning.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.