- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Nytt gymschema! Tips tack
Hej, har nyss flyttat till Stockholm och har börjat gymmet fitness24seven och trivs bra där, nu till frågan hur tycker ni mitt schema ser ut? vad är bra o dåligt? Alla tips är välkomna!
Måndag: Rygg/Mage, 12 set (rygg), 9-10 set (mage) Latsdrag 3×8, Low row 3×8, hantellrodd och skivstångsrodd 2×10. kör därefter mage med cablecrunches, snea chrunches med vikt och benlyft
Tisdag: Vila
Onsdag: Axlar/bröst 10-11 set på axlarna (3-4 övningar), samt två övningar för bröstet med högrep för att slipa på tekniken. Side raises (scoobas övning, sittandes), hantelpress, millitärpress, omvända kryssdrag i CC, avslutar att köra högrep på brösten, brukar bli sne bänk samt sne hantelpress
Torsdag: Biceps/underarmar/mage cirka 8-9 set för biceps och 8-9 set för magen. kör hammercurls 3×8-10, skivstångscurl EZ-stångx8-10 och avslutar med scottcurl 3×8
Fredag: Vila
Lördag: Bröst/triceps, Lågrep 7-10 rep på för bröstet, 5 övningar totalt. Cirka 10-12 set per muskelgrupp. Kör: Hantelpress rak bänk, rak bänk bänkpress, flyes sne bänk, skullcrushers och smalbänk.
Söndag: Ben, cirka 12 set, Benböj4x8, benpress3x10, legcurl (framsida/baksida) 3×12, vadpress 3×15
Kanske ser lite krångligt ut men vill verkligen ha bra tips och höra vad ni tycker! Är ganska ny inom träning.
Sammanfattning:
Rygg/mage 11-12 set för rygg, 8-9 för magen.
Vila
Axlar/bröst (högrep för tekniken) axlar 9-10 set, bröst 4-5 set
Biceps/underarmar/mage 9-10 set för biceps, 8-9 set för magen
Vila
Bröst/triceps 10-12 set per muskel
Ben – 12 set
Kör aldrig mer än 4 övningar per muskel, kör nästan alltid 3 set, 8-10 rep. Vilar cirka 1,5 min – 2 min mellan varje set. Vilar cirka 3-4 min efter varje övning.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY