Ojämna bröst

Home Forums Allmänt om gymträning Ojämna bröst

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hej, jag och min käre träningspartner har råkat ut för ett litet irritationsmoment nu under träningen. Det är nämligen så att brösten växer olika, det vänsta ser mer tränat ut medans d högra släpar efter. Vad kan vara bakgrunden till detta? Eftersom det gäller oss båda. Är det normalt? Är det bara att acceptera och fortsätta köra? Eller kan man rätta till det på något sätt?

Vore tacksam för svar!

beskriv ett vanligt pass för er

antar att du menar bröstpasset då.

Oftast ser det ut som följer:
    bänkpress ca 90%1RM 3*6rep
    lutande hantelpress 100%1RM 3*6rep

sen kör vi även axlar och latsen under samma pass, men d här har vi kört på hittils

sen ska vi börja köra i cablecrossen nu efter ett uppehåll i hopp om att det kunde vara boven i dramat

Ingen är 100% symmetrisk, inte ens världens bästa. Träna på bara så kommer det tids nog gå bort. Cablecrossen lär inte vara boven i dramat. Det du kan göra är ju att köra hantelpress istället för bänkpress, sedan lägger du till något uppåtlutande med stång samt en eller ett par isolationsövningar. Medeltunga vikter.

håller med clyde, kör hantelpressar istället så märker du om du är starkare på ena sidan.

Emil_S wrote:
    Hej, jag och min käre träningspartner har råkat ut för ett litet irritationsmoment nu under träningen. Det är nämligen så att brösten växer olika, det vänsta ser mer tränat ut medans d högra släpar efter. Vad kan vara bakgrunden till detta? Eftersom det gäller oss båda. Är det normalt? Är det bara att acceptera och fortsätta köra? Eller kan man rätta till det på något sätt?

Vore tacksam för svar!

Tjena!
    Jag har samma problem som du, mitt vänstra bröst har växt lite mer än det högra. Och det jag gjorde för att försöka rätta till osymetrin var att jag körade mina vanliga bröst övningar, sist körde jag press i sittande maskin, Där körde jag kanske…tja…tio reps+ 3-4 reps på bara höger sida, isolera med att köra med en arm, det funkar.

Å tycker du inte att det funkar tillräckligt bra så kan du ju köra mindre på den ”stora sidan” för att väga upp liksom.

Prova dig fram, you´ll get there ;) I did.

MVH

Daniel

kan hända att du e starkare i högra armen och kompenserar lite omedvetet med den. prova att köra hantelpress ett tag för att isolera musklerna

Man får tacka för många bra svar, ska testa det där med maskinen som du sa Daniel.

testade med maskinen igår och på nåt mysko vis så fick jag ont i baksida axel, nästan ner mot skulderbladet så blev det som ett krampaktigt tillstånd direkt efter träningen. Någon som vet vad detta kan bero på?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.