Öka i styrka och omkrets (armar)

Home Forums Allmänt om gymträning Öka i styrka och omkrets (armar)

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Hej! Jag har haft problem att öka i styrka och omkrets med mina armar och tänkte nu försöka isolera biceps och triceps i en månad i hopp om att se resultat.

Upplägget kommer se ut:

mån:
    uppvärmning lätt bänkpress 4 set x 4 rep

liggande curl mot pannan 3 set x 4 rep
    stående tricepscurl med hantel 3 set x 4 rep
    pushdown med kabelmaskin 4 set x 6 rep (sista rep till fail)

tors:
    uppvärmning lätt skivstångscurl4 set x 4 rep
    bicepscurl med stång 3 set x 4 rep
    bicepscurl med hantel 3 set x 4 rep
    bicepsdrag med rep i maskin 4 set x 6 rep (sista rep till fail)

lörd:
    uppvärmning 5min rodd
    knäböj
    benpress
    latsdrag
    ryggcurl

Jag satsar alltså på armar för att de är svagast.

Lämna gärna synpunkter! Tack!

varför inte köra på som vanligt men lägga in en extra triceps dag på ett pass? så du kör inte vet jag men t.ex. bröst triceps, rygg biceps, vila ben, axlar triceps,vila

benacii wrote:
    varför inte köra på som vanligt men lägga in en extra triceps dag på ett pass? så du kör inte vet jag men t.ex. bröst triceps, rygg biceps, vila ben, axlar triceps,vila

vet inte om det var det du menade men han skulle ju kunna lägga in en hel dag extra, för att bara köra tre dagar på en vecka är ju inte jättemkt…

zeke wrote:
    vet inte om det var det du menade men han skulle ju kunna lägga in en hel dag extra, för att bara köra tre dagar på en vecka är ju inte jättemkt…

Nej jag menade inte att han ska köra 3dagar bara armar. utan kanske lägga till 2 övningar triceps på ett extra pass.

Jag menar att pga att jag kört 5 dagar i veckan förut så tror jag att jag inte fått ut maximal träning på armarna därav uteblivna resultat.

erick74 wrote:
    Jag menar att pga att jag kört 5 dagar i veckan förut så tror jag att jag inte fått ut maximal träning på armarna därav uteblivna resultat.

Hur länge har du tränat och hur mkt har du gått upp i vikt?

Jag har tränat regelbundet sen oktober förra året och innan dess sporadiskt. Kom precis hem från ett tricepspass och jag har aldrig känt så bra kontakt eller pump så jag är helnöjd. Jag får nog offra ben, rygg och mage den här månaden och sen utvärdera efter det.

Har inte ökat i vikt, bara minskat men jag hade mycket fett% innan så lite fett har nog försvunnit och någon muskelmassa ökat.

/P

går du ner i vikt så bygger man kanske inga monsterarmar, ligg på kcalöverskott och träna tungt

zeke wrote:
    går du ner i vikt så bygger man kanske inga monsterarmar, ligg på kcalöverskott och träna tungt

Jag har/hade ett så pass stort överskott på fett så har kört lite lägre vikter men flera rep. Givetvis så får man inga monsterarmar av det men jag ville i första hand gå ner i vikt vilket jag nu har gjort. Nu vill jag växa, på rätt ställen.

/P

Ha tålamod och ät bra. Tålamod!!

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.