Home › Forums › Allmänt om gymträning › Öka min träning dubbelt?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 september, 2012 at 12:35 #98673Anonym anvandareMember10 september, 2012 at 12:35 #1068570Anonym anvandareMember
Hejsan!
Jag har nu tränat hårt i ca 2½ månad och har ökat väldigt mycket under tiden, jag kör craze pulvet innan träningen, känner mycket mer ork och träningssug från det (kanske inbillning?) men det funkar jag började med creatin för en vecka sen och känner att jag ökar i vikter från det.
mitt träningschema på en vecka ser ut såhär:
Måndag: Rygg/Biceps
Tisdag: Bröst/triceps
Onsdag: Ben
Torsdag: Axlar/traps/mage
Fredag: Biceps/tricepsJag är ju arbetsslös och har inte så mycket att göra om dagarna och tittat/läst på bodybuilder dokumentärer lite om att dom tränar typ 4 timmar om dagen, då fick jag för mig om att kanske testa träna 2 ggr om dagen med detta schemat:
MåndagFM: Rygg/Biceps
MåndagEM: Ben/MageTisdagFM: Bröst/Triceps
TisdagEM: Lätt Axlar/TrapsOnsdag: Vilodag
TorsdagFM: Rygg/Biceps
TorsdagEM: Ben/MageFredagFM: Tungt Axlar/Traps
FredagEM: lätt Bröst/TricepsLördag: Vilodag
Söndag: Vilodag/springaVad tycker ni? jag skulle vilja ha max muskelbyggnad och bränna lite mer, jag är inte tjock, har bara lite runt magen efter alla ölen dom senaste åren som man skulle vilja få dän lite
Eller kan det räcka med mitt första schema? Tränar Hårt mellan 1h-1½h per pass.
178cm lång, väger runt 85kg
Tack på förhand.
11 september, 2012 at 13:13 #1068652Anonym anvandareMemberHej!
Om du bara har tränat i 2½ månad skulle jag – generellt sett- inte rekommendera att du kör på det programmet med flera pass per dag, utan det räcker och blir över med ett pass per dag. Det är dock svårt att vidare uttala sig om detta då du inte har skrivit hur passen i sig ser ut. (För övrigt skulle jag förmodligen inte rekommendera det programmet du kör idag, men det var ju inte frågan).
En anledning till att inte köra flera pass per dag som nybörjare är att musklerna utvecklas betydligt snabbare än senor, ligament m.m. vilket kan leda till skador på de senare.Crazepulvrets ork och ”träningssug” är nog inte inbillning eftersom det innehåller ämnen som ska få igång kropp och knopp!
12 september, 2012 at 12:57 #1068702Anonym anvandareMemberdet kan du nog ha rätt i, det har jag dvs inte tänkt på att senor m.m inte hinner med, så bör kanske fortsätta med schemat som jag kör med om inte det är för mycket, men det känns bra med det iaf vad jag känt.
Måndag: Rygg & Biceps
Marklyft (oftast inte på måndagar, antingen på kvällen eller på helgen för att orka med så mycket biceps som möjligt)
Latsdrag
Hantelrodd
Hantelcurl
SkivstångscurlTisdag: Bröst & Triceps
Bänkpress
Lutande bänkpress
Pushdown
Hantellyft bakom huvudetOnsdag: Ben
Knäböj
Stående vadpress
Crunches (situps)Torsdag: Axlar/Traps/mage
Militärpress / Hantelpress
Hantellyft i sidled
Framåtlutande hantellyft i sidled
Hantelshrugskanske dock inte helt exakt vad jag kör men ungefär, och då blir det hårda övningar, tunga och många i vissa övningar.
Mvh
12 september, 2012 at 21:22 #1068736Anonym anvandareMemberEftersom du bara har tränat i 2½ månad så tycker jag en sådan pass ”komplicerad” 4split är på tok för avancerat. Jag rekommenderar varmt Stronglifts 5×5 som är ett utmärkt program för nybörjare. Det är bara att googla på det så kommer du finna information.
Sen är det bara att köra på!
(Annars ser den där 4spliten helt ok ut, men som sagt, stronglifts 5×5 är bra grejer).
16 september, 2012 at 18:38 #1068936Anonym anvandareMemberOkej, har kollat runt lite, ska ta o testa det
Tack!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.