Home › Forums › Allmänt om gymträning › Öka muskelvolymen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 november, 2005 at 15:36 #1058969Anonym anvandareMember23 november, 2005 at 16:20 #1058970Anonym anvandareMember
Försök få i dig minst 2 gram protein per kilo kroppsvikt per dag!
24 november, 2005 at 12:33 #1058971Anonym anvandareMemberblajjan wrote:jo alltså jag tränar alla andra muskel grupper också men jag känner att just de ovanstående är de som är mina bästa som jag verkligen kan pressa ur men som gett sämst resultat ändå…jag tränar också mkt ben och axlar i och med att jag är en av sveriges bästa seniorer i tennis så jag har extremt mycket fysträningen utöver gymmet.
kosten är det inget fel på hoppas jag? :havregryns gröt till frukost 3 dl.
tallriksmodellen till lunch
nån/flera frukter på eftermiddagen.
Brukar äta väldigt mkt middag men där också tallriksmodellen.
äter alltid något innan gymträningen men jag brukar ta en frukt eller två det kanske inte e vad man ska äta?
sen något innan jag går o lägger mig efter träning….
(tränar vid runt 7-8 tiden på kvällarna)
tack på förhand beöver lite tips o råd av experterna
om du styrketränar + spelar tennis på elitnivå så verkar det som att ditt kaloriintag är alldels för lågt.
Hur mycket tränar du /dag..tennis + styrke inräknat?24 november, 2005 at 13:03 #1058972Anonym anvandareMemberS
24 november, 2005 at 13:14 #1058973Anonym anvandareMembercamilla wrote:Så man ska inte äta frukt???Jo men kanske inte 10 om dan.
Dessutom är det så att en stor del av energin går åt i omvandlingen från kolisar till fett. Jag har svårt att tro att frukt är en större bov än fett när det gäller fetma…24 november, 2005 at 13:15 #1058974Anonym anvandareMemberSam jr wrote:det lagras i levern och kan inte användas som energi sen omvandlas det till fett : )Äter inte du sjukt mycket frukt? (Eller blandar jag ihop dig med någon annan ??:o )
24 november, 2005 at 17:37 #1058975Anonym anvandareMembermm precis..men allså jag skulle vilja lägga på mig några kilo och få lite större och synligare muskler…
nu är jag 1.80 lång och väger 70 kilo24 november, 2005 at 17:38 #1058976Anonym anvandareMembermhm ok..hur
25 november, 2005 at 08:50 #1058977Anonym anvandareMemberblajjan wrote:mhm ok..hur äter du då? och vad ska man äta iställe för tallriksmodellen?
alltså jag håller inte så jättehårt på tallriksmodellen äter väldigt mycket potatis och pasta när det lagas men det kanske inte heller e bra?
hur äter du?/lite tips? satt man kan se ut som dig tillslutJag har en väldigt kompetent tränare INOM TENNIS…men han är destovärre inte så bra på tträning me vikter…förrut tränade jag mest för att förebygga skador i framförallt axlar som slits otroligt i tennis..
men nu vill jag som sagt satsa på att bli lite större (muskulärt)
jag kör tennis ungefär 6 ggr i veckan …3 ggr 80 minuter och 2 ggr 60 minuter….väldigt mycket intervall träning ingår i passen.
näre gäller gymmet är jag där ungefär 3 dagar i veckan..men nu har jag skärt ner lite på tennisen i och med pluggandet och gymmet..känner att jag inte får resultaten jag vill i tennis så börjar ledsna lite…äter du proteiner alls?du bygger inga muskler på rena kolisar
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.