Öka styrkan med adrenalin ?

Home Forums Allmänt om gymträning Öka styrkan med adrenalin ?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Hade man inte kunnat lyfta bra mycket mer om man hade varit riktigt fullproppad med adrenalin ?
    Köra mark eller bänk efter bungy jump typ ?
    Någon där ute som testat ? :P

Jag brukar försöka simulera ilska eller räddsla och måla upp fantasier i huvudet innan t.ex marklyft. Vet inte hur mycket adrenalin som FAKTISKT pumpas ut under detta, om det nu överhuvudtaget gör det, men brukar börja skaka ganska mycket i händerna innan lyftet.

Om inte adrenalin hade någon effekt alls så förstår jag inte varför folk tränat (eller tränar) inte så insatt på [http://sv.wikipedia.org/wiki/Efedrin]

Dåligt svar på din fråga =) jag är också nyfiken bara.

Om ditt liv är i fara under tiden så kan du nog kräma på rätt hårt

Seba wrote:
    Jag brukar försöka simulera ilska eller räddsla och måla upp fantasier i huvudet innan t.ex marklyft. Vet inte hur mycket adrenalin som FAKTISKT pumpas ut under detta, om det nu överhuvudtaget gör det, men brukar börja skaka ganska mycket i händerna innan lyftet.

Om inte adrenalin hade någon effekt alls så förstår jag inte varför folk tränat (eller tränar) inte så insatt på [http://sv.wikipedia.org/wiki/Efedrin]

Dåligt svar på din fråga =) jag är också nyfiken bara.

Aa men något åt det hållet , hjälper säkert lite att tänka och försöka tagga igång sig men finns det inget sätt att få de där riktiga påslaget som man får vid tex bungy jump ?

Trasheye wrote:
    Om ditt liv är i fara under tiden så kan du nog kräma på rätt hårt

Precis ;)
    När har ni haft som mest adrenalin då ?
    Jag fick alltid riktigt bra med adrenalin när vi skejtade större räcken och trappor när jag var mindre .
    Finns det inga gym som har någon adrenalinboost station man kan köra innan sina tunga lyft ?

Lyssna på musik som man blir taggad av funkar bra. Själv kör jag metal, mycket Slayer, funkar grymt :buttrock:

NoPain NoGain wrote:
    Lyssna på musik som man blir taggad av funkar bra. Själv kör jag metal, mycket Slayer, funkar grymt :buttrock:

Så sant , in flames i mina lurar :up:

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.