Olika storlek på muskler / samt tar mindre på ena

Home Forums Allmänt om gymträning Olika storlek på muskler / samt tar mindre på ena

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Tjena! Är en snubbe på 18 bast som gymmar ungefär 5-7 dar i veckan. Har gymmat i ungefär ett och ett halvt år nu, och hela min högra bröst muskel samt biceps är mindre än dom vänstra motsvarande musklerna. Har nog vart så i ungefär ett år nu och det är ju lite surt :) har frågat lite och så på gymmet men dom säger att dom växer ikapp med tiden fast har börjat tvivla lite , så det är därför jag vänder mig hit ;).
    Kanske ska lägga till att man märker inget på bröst men när man kör hantlar på biceps så orkar man lite mindre på ena, fast på curlen är det lika. ( skrev detta från mobilen så blev lite slarvigt ) tacksam för svar cy@!

[http://forum.body.se/showthread.php?t=154104]

Thx men kör redan alla slags pressar med hantlar :/

Kör du någon gång fler reps med ena armen för att du klarar det?

Lägg dig på en vikt där det är bra tungt för höger och kör detsamma på vänster. Låt den trötta muskeln bestämma vikt/reps.

En kompis till mig hade samma problem med sina bröst/axlar. Visade sig att han inte hade så bra teknik som han trodde och gick lite djupare med ena sidan i hantelpressar eller nåt liknande, blev bättre sen iaf när han löste tekniken.

Brukar aldrig köra mera reps med ena bara för att jag klarar det. Däremot kanske det ligger ngt i det zamso sa, att jag kör djupare i hantelpressen med ena handen kanske , Ska ta en titt på detta!

Nästan alla har något större/välutvecklade muskler på den dominanta sidan, det är helt normalt. Högerhänta har oftast större högerhand och större vänsterfot (!). Även skulderparti och arm är större och längre på den dominanta sidan. Ofta märker inte ens omgivning det, även om man själv tycker att det vore uppenbart. Helt symmetrisk är svårt att bli!

Du kan nog inte ändra på din grundläggande fysionomi men låt den svaga sidan bestämma tyngd och repsantal, träna mera med hantlar så jämnar det ut sig.

Sandow wrote:
    Nästan alla har något större/välutvecklade muskler på den dominanta sidan, det är helt normalt. Högerhänta har oftast större högerhand och större vänsterfot (!). Även skulderparti och arm är större och längre på den dominanta sidan. Ofta märker inte ens omgivning det, även om man själv tycker att det vore uppenbart. Helt symmetrisk är svårt att bli!

Du kan nog inte ändra på din grundläggande fysionomi men låt den svaga sidan bestämma tyngd och repsantal, träna mera med hantlar så jämnar det ut sig.

Ja både min högra bröstmuskel och höger briceps har signifikanta skillnader med vänster så det stämmer nog mycket riktigt :emo-thumb

Aight thx:)!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.