Omröstning: Stretchar du?

Home Forums Allmänt om gymträning Omröstning: Stretchar du?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 96 total)
  • Author

Stretchar du efter träningspasset?

Fan va snabbt du svarade, vad är anledningen till att du inte stretchar då?

Brukar stretcha vader och ben lite grann, annars blir det inte mycket :)

Jag stretchar i princip aldrig. Möjligen 1-2gånger i månaden på sin höjd när jag tränat vaderna hårt och jag sitter och bastar kan jag stretcha de lite för att det är skönt.

Tycker annars inte stretching ger mig något, blir aldrig stel, och hjälper inte mot träningsvärk för mig. Och har sedan lekis hållt på att sitta i de mest udda positionerna så ser ingen anledning till att skaffa sig ännu bättre rörlighet. Och skador etc, har jag aldrig haft något problem med. Personligen tycker jag det är slöseri med tid för det mesta när ungdomar som blivit instruerade av en ”PT” alltid avslutar passen med en halvtimmes stretch. När åldern stiger förstår jag dock att behovet kan öka.

Ja, jag stretchar men alldeles för lite:

Aldrig.

Jag stretchar efter varje pass beroende på att ja hört något om att de ska vara bra för muskelaturen, sen för att inte musklerna ska bli stela och ihopdragna, bullshit?

Bra tråd :P Kul att veta sånt.

Stretchar alltid, kankse inte armarna så värst mycket med resten av kroppen.

Nej, men jag försöker träna i hela rörelsebanan och få strech på så sätt .. Anser mig själv vara hyffsat böjbar trots allt =)

Stretchar alltid direkt efter passet, fast brukar inte ta längre tid än 5 minuter sammanlagt.

Samir wrote:
    Nej, men jag försöker träna i hela rörelsebanan och få strech på så sätt .. Anser mig själv vara hyffsat böjbar trots allt =)

Okej :)

Det blir tyvärr dåligt med det. Kör precis som samir i fulla rörelsebanor i övningarna. Jag är dock stel som en gris och skulle nog må bra av att stretcha lite mer.

stretchar efter, förutom axlarna. blir dock bara aktiv stretching, ”vanlig” stretching e kass.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 96 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.