Home › Forums › Allmänt om gymträning › Omröstning: Stretchar du?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 juni, 2008 at 19:28 #528503Anonym anvandareMember
Nein.
3 juni, 2008 at 19:34 #528504Anonym anvandareMemberÄr som du säger Tommy, fick även tips om att träna rygg och även försöka bygga bakre axlar lite mera.
Han tyckte även att man kanske skulle ge upp bröst ett tag framöver men känns som att man ändå vill försöka bygga hela kroppen och inte redan börja prioritera.3 juni, 2008 at 22:25 #528505Anonym anvandareMemberXPEEECT wrote:Är som du säger Tommy, fick även tips om att träna rygg och även försöka bygga bakre axlar lite mera.
Han tyckte även att man kanske skulle ge upp bröst ett tag framöver men känns som att man ändå vill försöka bygga hela kroppen och inte redan börja prioritera.Men om du nu har för lite bakre axlar och rygg så kanske det kan vara en bra sak att bygga upp dessa så att de ligger i fas med resten? Kanske kan det vara så att du har tränat upp brösten för mycket jämfört med resten av kroppen?
Om det är fallet så skulle jag rekommendera att träna upp bakre axlar/rygg så att de ligger i fas med resten. :emo-thumb
3 juni, 2008 at 22:29 #528506Anonym anvandareMemberTommy Karlsson wrote:Men om du nu har för lite bakre axlar och rygg så kanske det kan vara en bra sak att bygga upp dessa så att de ligger i fas med resten? Kanske kan det vara så att du har tränat upp brösten för mycket jämfört med resten av kroppen?Om det är fallet så skulle jag rekommendera att träna upp bakre axlar/rygg så att de ligger i fas med resten. :emo-thumb
Precis gärna musklerna mellan skulderbladen också men de var nog de du menade med rygg :up:
3 juni, 2008 at 23:19 #528507Anonym anvandareMemberIntressant tråd. Har precis stretchat armarna efter ett armpass.. Ska nog sluta med det då Får lägga stretching på vilodagar. Tränar kampsport btw. Men vill ju inte ”hämma” muskeluppbyggnaden iom streching under träning eller direkt efter. Om jag nu fattat rätt?
4 juni, 2008 at 10:27 #528508Anonym anvandareMemberMranderson wrote:Precis gärna musklerna mellan skulderbladen också men de var nog de du menade med rygg :up:Ah precis Mranderson, lite dåligt förklarat av mig
Conscience wrote:Intressant tråd. Har precis stretchat armarna efter ett armpass.. Ska nog sluta med det då Får lägga stretching på vilodagar. Tränar kampsport btw. Men vill ju inte ”hämma” muskeluppbyggnaden iom streching under träning eller direkt efter. Om jag nu fattat rätt?Stretcha mycket om du vill bli vigare, men inte under/direkt efter träning, så har jag uppfattat det iaf.
8 juni, 2008 at 04:37 #528509Anonym anvandareMemberJa, jag brukar stretcha emellanat. Vader och axlar/brost typ.
8 juni, 2008 at 11:02 #528510Anonym anvandareMemberMickeE, vad gör du uppe kl 04.37?!
8 juni, 2008 at 12:50 #528511Anonym anvandareMemberStretchar vissa muskelgrupper.
Bröst när jag kör överkropp.
Höftböjare och vader när jag kör underkropp.8 juni, 2008 at 12:53 #528512Anonym anvandareMemberStretchar och värmer upp axlarna med lite rotatorcuff övningar samt stretchar med ett hopprep som tas fram och bakom nyllet. Sedan brukar man vara good to go.
8 juni, 2008 at 13:09 #528513Anonym anvandareMemberStretchar i 10min före träning och i 20min efter träning samt 10-15min varje morgon.
Helt ovärderligt för bättre muskeltillväxt och snabbare återhämtning!Mvh / Tobbe
8 juni, 2008 at 14:15 #528514Anonym anvandareMemberErik_Hellström wrote:Stretchar vissa muskelgrupper.Bröst när jag kör överkropp.
Höftböjare och vader när jag kör underkropp.Varför endast dessa muskler ?
Tobbe K wrote:Helt ovärderligt för bättre muskeltillväxt och snabbare återhämtning!Mvh / Tobbe
Jasså? Och det PGA vad ?
8 juni, 2008 at 15:01 #528515Anonym anvandareMember[QUOTE=
Jasså? Och det PGA vad ? [/QUOTE]
PGA vad kan jag inte svara på, känns rätt ointressant faktiskt.
Vad som däremot är intressant är det ger stor skillnad, så varför låta bli?8 juni, 2008 at 15:10 #528516Anonym anvandareMemberTobbe K wrote:PGA vad kan jag inte svara på, känns rätt ointressant faktiskt.
Vad som däremot är intressant är det ger stor skillnad, så varför låta bli?Jo kanske det
Att det ger stor skillnad, är något som du märkt genom att variera mellan att inte stretcha och att stretcha förstår jag
10 juni, 2008 at 16:04 #528517Anonym anvandareMemberJag stretchar lite mellan seten ibland bara.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.