Önskar feedback på träningsschema!

Home Forums Allmänt om gymträning Önskar feedback på träningsschema!

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Skulle behöva hjälp med att få fram ett bra schema till träningen.

Som det ser ut nu:
    Måndag – Bröst/Triceps
    Tisdag – Biceps/rygg/mage
    Onsdag – Vila
    Torsdag – Vila
    Fredag – Axlar/Ben
    Lördag – Vila
    Söndag – Vila

Har funderat på att byta triceps och biceps eller rent av köra en armdag.
    Nu kör jag ungefär tre övningar per muskelgrupp, 3×10. Syftet är att bygga lite muskler till sommare. :)
    Tar även en portion whey 80 och en banan direkt efter passet.
    Vad behövs förbättras?

Det ser helt ok ut. Tycker du skall testa att skifta enligt dina tankar om biceps/triceps eller egen armdag. Jag tycker att det livar upp träningen att byta uppdelning ibland (ca var 8e vecka försöker jag byta).

Var heller inte rädd för att variera set/repsantalet, tex 5set * 5 reps eller 2 set * 15 reps. Även vilan mellan seten är värd att variera.

Jag skall testa att börja köra helkroppspass 3 ggr i veckan from imorgon.

Vill du ha tips är det bara att läsa lite träningsjournaler här annars, det skadar inte att leta lite…

Mvh

Svensson

Svensson wrote:
    Det ser helt ok ut. Tycker du skall testa att skifta enligt dina tankar om biceps/triceps eller egen armdag. Jag tycker att det livar upp träningen att byta uppdelning ibland (ca var 8e vecka försöker jag byta).

Var heller inte rädd för att variera set/repsantalet, tex 5set * 5 reps eller 2 set * 15 reps. Även vilan mellan seten är värd att variera.

Jag skall testa att börja köra helkroppspass 3 ggr i veckan from imorgon.

Vill du ha tips är det bara att läsa lite träningsjournaler här annars, det skadar inte att leta lite…

Mvh

Svensson

Ja det är vad jag har haft i tankarna också. Att skifta lite. Men det är ingen kombination som är direkt bättre?

hepp wrote:
    Ja det är vad jag har haft i tankarna också. Att skifta lite. Men det är ingen kombination som är direkt bättre?

hepp, Det finns ungefär lika många träningsupplägg som är ”bäst” som det finns byggare. Tänkte på en sak med ditt upplägg, kör du biceps före rygg så kanske du skall testa att ändra ordning. Ryggträningen kan annars lätt bli hämmad av din trötta biceps.

Mvh

Svensson

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.