Ont i utsidan underarmarna när jag tränar biceps/triceps – varför?

Home Forums Allmänt om gymträning Ont i utsidan underarmarna när jag tränar biceps/triceps – varför?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author

När jag tränar Biceps/Triceps så får jag riktigt ont i utsidan underarmarna. En polare sa att man brukar få det när man precis börjat gymma :s Men jag har tränat i 1 år nu och jag har inte fått ont förr. Det gör rikitgt ont, fick avbryta dagens pass pga att jag kände att det gjorde ont och vill inte skada mig. Nån som vet vad det beror på att det gör ont, är det vanligt?

Joltarn wrote:
    När jag tränar Biceps/Triceps så får jag riktigt ont i utsidan underarmarna. En polare sa att man brukar få det när man precis börjat gymma :s Men jag har tränat i 1 år nu och jag har inte fått ont förr. Det gör rikitgt ont, fick avbryta dagens pass pga att jag kände att det gjorde ont och vill inte skada mig. Nån som vet vad det beror på att det gör ont, är det vanligt?

Nej det är inte vanligt, du har antagligen en skada där och du anstänger den bara mer genom att köra biceps/triceps. Du bör söka en naprapat eller en läkare och ta en närmare titt på det.

PS: Jag fick aldrig ont när jag började!

ok, jag funderar lite på om jag kanske kör lite för tungt eller liknande bara :s för det har kommit senaste tiden bara och jag har kört likadant länge :s

Flyttade inlägg till en egen tråd, det passade sig inte riktigt att ”bryta in” i den pågående diskussionen där det postades. De som prenumererar på inlägg i trådar vill bara bli uppmärksammade på relevanta inlägg.

Från BODYs forumregler: [http://forum.body.se/showthread.php?t=29]

Quote:
    3. Håll dig till ämnet i tråden
    Om diskussionen i tråden utvecklas till ett nytt ämne är det bättre att starta en ny tråd som behandlar detta, eller be en moderator att dela tråden. Inlägg utan relevans till ämnet kan tas bort utan förklaring.

Använder du curlstång?

Jag har själv haft samma problem, men det gick dock över efter ett tag. Jag kan ha fel, men jag gissade att det hade med styrkan i underarmarna att göra.

Kanon Magnus (y) Jupp jag använder curlstång regelbundet. Jag tror också att det kan vara att jag är lite klen i underarmarna. Tränar inte dom regelbundet direkt. Kör lite underarmar lite då och då typ. Kanske ska börja träna dom lite oftare.
    Jag tackar för svaren

N4S wrote:
    Nej det är inte vanligt, du har antagligen en skada där och du anstänger den bara mer genom att köra biceps/triceps. Du bör söka en naprapat eller en läkare och ta en närmare titt på det.

PS: Jag fick aldrig ont när jag började!

Om du var hemma på skadeavdelningen på detta forum så hade du vetat att det är ett vanligt problem, 30 trådar om smärta i underarmar vid ex. bicepscurl.

Det är väldigt vanligt, det som hjälpte mig var massage på området samt handledslindor vid curls!

Jag hade problem med underarmar/handleder förrut och de försvann när jag gick ifrån curlstången.

Robert Svensson wrote:
    Samma visa här. Greppet tordes vara den största boven, kanske?

Har du provat en vanlig skivstång? Chins går också att nyttja på effektivt sätt. Handflatorna emot dig.

curlstången sliter bra massa på handlederna, jag har med skadat mej pga den. tror de beror på att händerna inte kan röra sig i sidled. och att men vill vrida händerna inåt på uppvägen när man håller i stång. det blir stelt helt enkelt skulle jag tro, o pga de så skadar man sig.

Jag har allt testat vanlig skivstång också, men oftast kör jag med curlstången. Men jag kanske ska testa att hoppa curlstången ett tag då och se om det hjälper :)
    Tack för svaren

Har samma problem, kör bara hantlar för biceps nu för tiden. Sen underarmar separat för att stärka dem.

Ja, det kan vara curlstången. Har också ont som fan i underarmarna nu och det var bra att läsa här. Tror också att det har att göra med att man kör lite för tungt.

Tror också som flera nämnt i tråden att det kan vara curlstången som är boven. Testa med vanlig skivstång.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.