- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › operation
Tjena
är en 16 årig kille som älskar styrketräning och har alltid drömt om att bli bodybuilder. Började träna med vikter vid 12 års ålder.
men iaf, för ett tag sen så fick jag operera mig på armen, fick reda på häromdagen att dom måste skära upp det igen för att kolla så att de dom tog bort inte finns kvar i kroppen. var tydligen någonting som kunde utveckla sig till elakartad tumör om dom inte fick bort det.
ialla fall så efter det här så får jag inte träna kroppsdelar där jag använder armar på ungefär 2-3 månader, vilket i stort sätt innehåller hela överkroppen.
Hur ska man göra? ska man fortsätta träna ben + mage och satsa mer på cardio under den perioden eller sluta träna under den perioden? finns det sätt så man kan träna t.ex bröst eller rygg utan att använda armar? (vilket jag inte tror) vad tror ni?
MVH
De där tror jag är bäst att fråga din läkare om.
Jag kunde träna hela kroppen utom armar när jag opererat handen och inte kunde greppa eller lyfta vikter. Det finns maskiner för nästan allt och även om jag förespråkar och föredrar fria vikter så har maskinerna räddat mig. Har ökat cardiodosen också och uppskattar löpning mkt mer nu. Det är trist när man hindras men sluta inte träna.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY