Orolig nu

Home Forums Allmänt om gymträning Orolig nu

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • Author

Tjena läst lite här och där att vissa har slösat nåt eller några år på felaktig tränning alltså att man inte ökar nåt i storlek kan va där jag är just är helve¤¤ någon som kan hjälpa en med tips. Jag kör många reps kanske ska byta til få kanske 4-6 och hur mkt vikt ska man ha är 16 och runt 180-185 och väger 70 kg. Har trännat samman lagt och då räknar jag med extremt oseriöst 4 år så kanske 2 år seriöst och 2 år oseriöst. Fick programet av en schysst kille här har kört efter det lite. Jag använder viktökning och creatin hade glutaim så tar allt 3. Tycker iaf creatinet har hjälpt eller vet ej om det är möjligt att det är har hjälpt så mycket för ökade från 82.5 kg i bänk till 92.5 kg på hmm 3 veckor min kompis blev lite aviss han tog 90 jag tog 82.5 sen helt plötsglit när båda maxa så tog vi lika mkt.

Måndag: bröst och vader
    Tisdag: vila
    Onsdag: rygg och biceps
    Torsdag: vila
    Fredag: framsidaben och triceps
    Lördag: vila
    Söndag: baksidalår och axlar
    Måndag: vila

och jag blir orolig av sånt här…

Vad är det du vill ha hjälp med?? går ju inte att få ut mycket av det du skriver…
    vad är det du är orolig över??
    står du still i träning så prova nått nytt då ffs??
    spänn av så kanske det går bättre..

Du började alltså att träna när du var 12 och tar nu 92,5 i bänk? Det är väl vad man kan få ut av din text, jag förstår inte så mycket mer.
    Vad är problemet egentligen?

Bananaosten wrote:
    Tjena läst lite här och där att vissa har slösat nåt eller några år på felaktig tränning alltså att man inte ökar nåt i storlek kan va där jag är just är helve¤¤ någon som kan hjälpa en med tips. Jag kör många reps kanske ska byta til få kanske 4-6 och hur mkt vikt ska man ha är 16 och runt 180-185 och väger 70 kg. Har trännat samman lagt och då räknar jag med extremt oseriöst 4 år så kanske 2 år seriöst och 2 år oseriöst. Fick programet av en schysst kille här har kört efter det lite. Jag använder viktökning och creatin hade glutaim så tar allt 3. Tycker iaf creatinet har hjälpt eller vet ej om det är möjligt att det är har hjälpt så mycket för ökade från 82.5 kg i bänk till 92.5 kg på hmm 3 veckor min kompis blev lite aviss han tog 90 jag tog 82.5 sen helt plötsglit när båda maxa så tog vi lika mkt.

Måndag: bröst och vader
    Tisdag: vila
    Onsdag: rygg och biceps
    Torsdag: vila
    Fredag: framsidaben och triceps
    Lördag: vila
    Söndag: baksidalår och axlar
    Måndag: vila

Snygg misshandel av det svenska språket du fick till där, är måttligt
    imponerad av det.

När det gäller eran maxning i discobänkpressen så kan din polare
    haft en dålig dag när han tog 90kg och du fått in en bättre teknik
    och hade en bra dag då du också tog 90kg.

En fråga : Varför dela upp benen i 3 olika pass, i vilket pass kör du
    då knäböjen ???

:) sorry f

Bananaosten wrote:
    :) sorry för fel stavningen. kör knäböj på framsida ben. Och min kompis maxa bara 90 just då jag har inte ens trännat bänk seriöst så att jag vill öka i vikt. Saken med hela tråden är att skulle vilja ha lite tips om hur jag ska köra för det känns som jag inte ökar längre och det är på lång tid så det är nog inte att jag står still. Ska jag kanske gå över till mindre reps 4-6 får man inte störra muskler då. Och om jag kör många reps så år man ju oxå stora muskler bara att det tar längre tid. rätt?? fel?? MVH

som jag har hört miljoner gånger av att själv har frågat liknande frågor, jag har iof bara tränat ett halvår, men jag vet nu att det inte finns något magiskt recept för att få maximalt med massa, som jorgen sa, det du verkar vilja få fram är att du tar 90kg i bänkpress, tror inte du ökat 8kg i bänken bara för kreatinet, du kanske som följande förespråkare sagt fått in bättre teknik, försök variera dig, det har jag börjat gjort, kör några veckors tung träning (4-6reps ungefär) och några veckors lätt träning (10-15reps ungefär) och ät mycket och bra mat, jag tycker du ska köra benen på ett pass möjligen vader enskilt men framsida och baksida definitivt 1 dag, oftast är det bara som jag läst dom som tränar inför tävling och vill detaljera musklerna och koncentrera sig på en muskel det passet.

Lycka Till

Mvh
    Hakim Gallas

ta och vila kroppen ett par veckor,kom tillbaka utvilad o kör som fan , funkar när jag har fasnat lite. prova!!!!!!

steve_austin wrote:
    ”sover för lite”, ska det stå.

använd ”ändra” knappen :)

Tar 92.5 :p . Fast har inte trännat bänk på det sättet att jag vill bli stark i det för vet att det finns några som bara trännar för att bli starka i bänk för dom tror att det är det enda sättet man visar att man är stark.

Bananaosten wrote:
    Tar 92.5 :p . Fast har inte trännat bänk på det sättet att jag vill bli stark i det för vet att det finns några som bara trännar för att bli starka i bänk för dom tror att det är det enda sättet man visar att man är stark.

jag har inte riktigt förstått hur du tänker, tänk inte så mkt på vad andra gör, ju tyngre ju bättre, du verkar själv vara en sådan du pratar om.
    meningen är väl att du ska bli stark,lyfta tungt och förhoppningsvis bli tung

Lycka till

Bananaosten wrote:

Varför tränar du bänk då?

Jacksatan wrote:
    Varför tränar du bänk då?

För att tränna brösten inte för att gå och skryta att jag äger extremt på bänk. Visst det är väll skoj att ta mera i bänk men inte jag tycker det är så överdrivet för att låt oss säga att man tar 200kg i bänk så betyder det inte att man är rå stark.

fattar ingenting.

Bananaosten wrote:
    För att tränna brösten inte för att gå och skryta att jag äger extremt på bänk. Visst det är väll skoj att ta mera i bänk men inte jag tycker det är så överdrivet för att låt oss säga att man tar 200kg i bänk så betyder det inte att man är rå stark.

Om man inte är stark när man tar 200 i bänk, vad är man då?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.