Osäker på upplägg med övningar

Home Forums Allmänt om gymträning Osäker på upplägg med övningar

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #682876

    Lånar tråden lite..

    Robert Lilja wrote:
    Ta bort hantellyft framåt, framsida axlar får ändå tillräckligt med träning, speciellt med tanke på att de belastas mycket när du tränar tex. bröst också.

    Mvh
    Robert Lilja

    Äre alltså lite onödigt att lägga in en övning som riktas in på främre axlar under ett axelpass?

    #682877

    Så detta är alltså vanligt, att man skippar övning för främre axel. hade jag inte en aning om :)

    #682878
    Robert Lilja wrote:
    Om ditt benpass ligger dagen efter ditt ryggpass bör du omstrukturera ditt schema ordentligt. Om du har en slutkörd ryggmuskulatur och slutkörda stabilatorer vid mage och korsrygg dagen då du ska köra knäböj och benpress så kan det sluta i riktigt allvarliga skador.

    Jag tycker att resonemanget låter logiskt.
    Men samtidigt innebär det alltså att om man (som jag) kör halvkroppspass underkropp/överkropp, precis så som du rekommenderade här tidigare, inte kan köra underkropp dagen efter man tränat överkropp?
    Eftersom överkroppsträningen i majoritet riktar sig till rygg är det alltså direkt farligt att köra knäböj och marklyft dagen efter?
    Verkar som att jag måste börja planera in vilodag efter varje överkroppspass.
    Ge gärna feedback på detta.

    #682879

    asså det där att du tycker att man ska vänja koppen på det sättet du har skrivit om, det det tycker jag då! att det är lite overkill. visst man ska ju vänja kroppen vid belastningar, men att hålla på så länge känns onödigt! (om man inte är skaddad typ).
    jag och många med mej på gymet har aldrig börjat så, vi har börjat lite lätt och ökat hela tiden. och och satt ihop ett bra split schema. inte över/under kropp som du tycker.
    och vi mår fint :D
    jag tycker du ska göra ett schema om du kan, och köra på lätt i början och öka hela tiden. ändra schema med tiden och träna med nån polare som oxå vill träna!

    tjo hej! :D

    #682880

    jojo det är klart att kroppen är lite känsligare som nybörjare. men man behöver ju inte lassa på med fett vikter, de sa jag ju inte. men att ha ett sånt uplägg för att man är nybörjare e ju bara krångligt. jag menar hade du det?
    ökade inte du i vikt på alla sätt när du börja träna?
    som nybörjare kan man ju fan nästan träna hur som hälst och få resultat!. och killen älskar ju att träna så kommer han orka med den där ”kuren” du har lagt up till han?

    jag tycker han ska skaffa sig bra ett split schema, variera träningen, byta schema då och då, träna med måtta och vara glad! :D

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.