- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Osymmetrisk kropp, anledningar till detta?
Ja det är såhär att jag har tränat ett tag nu, 1 år eller liknande. Ser skillnad här och där.
Men nu är det så om jag kollar på mig själv, så ser jag att t.ex. bicepsen på vänstra armen sticker ut sådär som den ska göra betydligt mer än på den högra, mitt ena bröst är betydligt mer spänstigt eller vad man ska kalla det än det högra Eller om jag kör någon övning överhuvudtaget förutom axlar och rygg, så känns det alltid mer på den vänstra sidan än den högra.
Dessa så kallade ”problem”, vad kan det ha med att göra? Kan det vara min hållning när jag tränar? Har lite ryggproblem så det känns som om att det alltid drar mot vänster.
Eller kan det helt annat? Råd och tips angående detta skulle uppskattas
Kan det vara hjärnspöket som hos så många andra som tror de är fullständigt opropotioneliga?
Finns en del trådar, exakt som denna varav en skapad av mig. Det beror på att du tar i mer med vänster om du kör stång tex. Kör med hantlar och börja köra så många du kan med den klena armen och kör lika många med andra. Jag brukar även köra ett set mer på min höger.
Med andra ord låta bli att köra övningar med stång och fokusera mer på hantlar. Jag har testat lite så innan att köra mer set på den högra eller tyngre vikt.
Så du kör även ett set där du bara kör med den högra då?
jag tycker inte du ska tänka på de så mkt, brukar jämna ut sig med tiden
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY