Home › Forums › Allmänt om gymträning › Överkroppsträning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 januari, 2006 at 16:56 #95328Anonym anvandareMember25 januari, 2006 at 16:56 #1045944Anonym anvandareMember
Hej!
Jag har tidigare gymmat i ungefär 1,5 halvt år dock så har jag haft ett uppehåll på dryga 8 månader nu ungefär (hade dock aldrig något strukturerat träningsprogram). Ove rytter rekommenderar att man bör köra 3 träningspass i veckan, en övning per muskelgrupp, 3-5 set och 10-15 reps om man är nybörjare eller inte tränat på ett tag. Kanske bäst och köra detta i 5 veckor – 3 månader så man kommer in i träningen? Dock så ingår det någorlunda mycket styrketräning i kamsportsträningen inga vikter dock. Sen så gör jag 100 push ups morron och kväll + situps. Så grunden finns där igen, men kanske lika bra att vänja kroppen lite först.Sen så springer jag varannan dag 1,5 mil + kampsportsträning 3 dagar/vecka, så jag har tänkt lägga upp styrke träningen på 3 dagar per vecka.
Sen så har jag tänkt skippa all underkroppsträning på gymmet? helt förkastligt eller? jag tycker att jag får min underkroppsträning vid kampsportsträningen.Nu i början tänkte jag köra hela överkroppen varje träningspass. Men sen när jag går upp till 4 set och mindre reps för att bygga muskelmassa, hur ska man då lägga upp schemat om man enbart ska köra överkroppsträning.
Jag tränar helst en muskel+antagonisten varje pass, biceps samt triceps vid ett träningsprogram tex.
Så någon som har lust att fylla i de tomma luckorna
Mån:Bröst/rygg tex?
Ons:armar/?
Fre: ?/?
Söndag: ?/?om ni inte orkar svara, så skicka gärna en länk till någon liknande fråga. har sökt i forumet + på lite olika träningsprogram på google utan något svar.! tack på förhand mvh Olle Bergkvist.
25 januari, 2006 at 17:02 #1045945Anonym anvandareMemberbr
25 januari, 2006 at 17:14 #1045946Anonym anvandareMemberTycker absolut inte att du skall sluta med träning av ben. utan komplittera med styrketräning 👿 .
Sen så tänk på att bukmusklerna ska vila lika mycket som alla andra muskler. alltså minst 48 h för total återhämtning.
Tänk även på att träna korsryggen lika mycket som magen för att få rätt hållning och stabilitet i kroppen. :emo-thumb
Annars låter din träning med anaerob och aerob mycket bra.
Fortsätt så och tänk på maten som du stoppar i dig. den är minst lika viktig om inte mer. speciellt om du vill bygga. :bb2: -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.