- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Överträning ?
Tränar 3-4 ggr/v + 2 konditionspass på ca 45 min. Har den senaste tiden fått gå upp på toaletten flera gånger per natt. Det är en tryckande känsla som uppstår även dagtid. Den är intensiv och svår att hålla emot. Jag har varit hos läkaren och tagit prover men inte kunnat konstatera något fel.
Tanken om överträning slog mig. Kan det vara ett tecken; att man bli intensivt kissnödig? För övrigt stämmer inte symptomen på överträning. Dålig sömn kanske men det beror ju på att jag måste upp hela tiden… (
Tacksam för råd och synpunkter.
Specificera gå på toaletten? Om du måste kissa beror det antagligen på någon kosttillskott.
Kissa menar jag då. Jag har också tänkt på det. Använde Optimum Whey 100 men bytte senare till Dahlblads Whey + och upplevde då att det blev något bättre… bytte sedan tillbaka till Optimum eftersom i stort sett alla sa att det var bättre. Tänkte försöka hitta något annat alternativ.. Förslag?
Låter konstigt. Dricker du mycket…?
Känner du sig stressad? Det kan göra dig kissnödig.
Några ändringar i kost / levnadsvanor / eller annat som kan spela in?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY