Home › Forums › Allmänt om gymträning › Överträning?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 mars, 2013 at 15:54 #101389Anonym anvandareMember19 mars, 2013 at 15:54 #1075174Anonym anvandareMember
Överträning eller inte:
Alt 1:
Mån: Bröst, triceps, framsida axlar
Tis: Rygg, Biceps, baksida axlar
Ons: Lår, Vader
Tors: Bröst, triceps, framsida axlar
Fre: Rygg, Biceps, baksida axlareller
Alt 2:
Tors: Vila
Fre: Bröst, triceps, framsida axlar
Lör: Rygg, Biceps, baksida axlarEller:
Alt 3:
Tors: Vila
Fre: Bröst, triceps, framsida axlar
Lör: Rygg, Biceps, baksida axlar
Sön: Lår, VaderOm man skulle köra på något utav dessa exempel, skulle det leda till överträning, och sluta med att musklerna
aldrig får vila så de inte växer? Eller kan det funka? Ifall det skulle gå, vilket är det bästa alternativet?
Funkar det lika bra under Bulk som i deff?Ifall det nu inte skulle vara bra, skulle det räcka med ett sådant här schema?:
Alt 4:
Mån: Bröst, Triceps, Framsida axlar
Fre: Rygg, Biceps, Baksida axlar
Ger det samma effekt eftersom kroppen får återhämta sig mera och på så sätt växer bättre?
Eller vet nån den ultimata träningsveckan, Då man kan gymma så mycket som möjligt,
utan att det påverkar kroppen negativt.Vore tacksam för svar från nån som är kunnig och har erfarenhet.
Har aldrig hittat nån sida eller person som kunnat svara när det kommer till detta.
Så vore skoj att lära sig lite mer hur kroppen funkar och hur den reagerar på hård träning.20 mars, 2013 at 19:37 #1075215Anonym anvandareMemberbump
20 mars, 2013 at 19:54 #1075217Anonym anvandareMemberAlla programmen du postade funkar.
Du har inte skrivit hur länge du har tränat, men kroppen vänjer sig vid mer och hårdare träning efter hand.
Sköter man kosten och vilan så är det faktiskt inte så lätt att bli övertränad.Personligen skulle jag inte valt något av alternativen, men om du tycker att det funkar för dig så är det bara att köra.
20 mars, 2013 at 21:15 #1075222Anonym anvandareMemberJag har tränat snart 1 år. Har byggt mycket och vet hur jag ska göra nu, men kost och vara nyttig på helger har jag vart dåligt med. Har nu gjort en väldigt mycket ”research” angående kost m.m…Träningschemat var den enda jag inte hade fått ”bekfräftat” på, så det tackar jag för. Som sagt så kommer ju kosten skötas nu, och vila kan jag göra så mycket jag vill utav nu när jag är ”ledig”. Och behöver ha ett sådant här schema för att kunna få ut all energi ur kroppen, man blir inte så trött att sitta hemma flera timmar om dagen och inte göra ett piss. Tack för svar.
En fråga, varför skulle du inte ”personligen” göra detta?21 mars, 2013 at 09:59 #1075245Anonym anvandareMemberBrotherGrimson wrote:En fråga, varför skulle du inte ”personligen” göra detta?Tror han inte skulle välja de pass du lagt ut då de är väldigt långa pass om du vill köra hela muskelgruppen, såvida du inte äter under passet borde din energi ta slut och andra halvan av passet blir mycket sämre än om du hade kört från början. De flesta som vill träna 5-6 dagar i veckan väljer att köra 5split/6split.
Jag antar även på att du lagt in ”traps” i axlar eller rygg.21 mars, 2013 at 20:16 #1075253Anonym anvandareMemberBrotherGrimson wrote:Jag har tränat snart 1 år. Har byggt mycket och vet hur jag ska göra nu, men kost och vara nyttig på helger har jag vart dåligt med. Har nu gjort en väldigt mycket ”research” angående kost m.m…Träningschemat var den enda jag inte hade fått ”bekfräftat” på, så det tackar jag för. Som sagt så kommer ju kosten skötas nu, och vila kan jag göra så mycket jag vill utav nu när jag är ”ledig”. Och behöver ha ett sådant här schema för att kunna få ut all energi ur kroppen, man blir inte så trött att sitta hemma flera timmar om dagen och inte göra ett piss. Tack för svar.
En fråga, varför skulle du inte ”personligen” göra detta?Har du bara tränat i ett år är du fortfarande nybörjare.
Jag gillar inte att träna samma muskelgrupper två gånger i veckan och det är för många muskelgrupper per pass.
Har jag tex kört ben så kan jag inte träna fler muskelgrupper det passet, då är jag slut.
Men jag har tränat några år längre än du.22 mars, 2013 at 00:45 #1075261Anonym anvandareMemberOkOk. Har gymmat mycket förut men hade uppehåll, så har kört 1 år utan avbrutet nu. OK Så är det inte är för mig, provade iaf köra bröst, triceps och axlar och det känns redan som det gett mer betalning än hur jag kört, så blir fortsätta.
24 mars, 2013 at 12:50 #1075323Anonym anvandareMemberDet finns många sanningar!!
och alla är vi olika utformade! samt ålder spelar in vid återhämtningen.
själv körde jag 3/split,2ggr/vecka ,när jag var yngre! alltså vila en dag emellan osv.
men funkar absolut inte i dagens läge)äldre nu!!
kvaliten på sömnen,maten,ens egen metabolism,samt hur man hanterar stress,kondition,ja mycket är det som inverkar på träningen å allt……. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.