- This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › överträning?
Hej folket, har lite frågor kring träningen.
På senaste tiden har jag kört i gymmet väldigt ofta, men man växer ju inte där.
Kör hög volymträning och har bra koll på kosten.
Dag 1: Ben
Dag 2: Bröst – triceps
Dag 3: Rygg – biceps
Dag 4: Axlar – mage
Dag 1
dag 2…
Har kört det här i 2 veckor nu, är det något jag ska ändra på?
synpunkter? :up:
Man kan inte utvärdera något efter 2 veckor, 2 månader kanske. Känner du dig övertränad får du väll dra ner volymen.
Omöjligt att säga något om de du skrivit ner.
Tror inte det ska vara något problem med detta upplägg, men som föregående sa så tycker jag du ska testa dig fram. Själv tycker jag de mesta snacket om överträning är överskattat.
Övertränar du så märker du det garanterat! Det är ingenting du behöver oroa dig för.
Skulle fallet vara så vill inte kroppen, det brukar kunna vara som att ha feber ungefär.
Fortsätt köra hårt!
Överträning märker man direkt, själv känner jag mig slut mentalt och tappar lusten helt att träna några dagar.
Jag tror inte alla märker att dom är övertränade direkt, symptomen kanske visar sig snabbt men det behöver inte betyda att man fattar direkt att man övertränar.
hur märker man att man övertränar då?
Har du övertränat kommer du troligtvis spy av ordet gym. Varken kropp eller knopp vill nånting.
Att ändå gå till gymmet brukar leda till obehaglig smärta (inte brännande smärta som uppstår när du tränar) utan ett riktigt värk.
Jag tycker inte man ska oroa sig… Kroppen säger till på ett sätt så att du ska förstå att måste ta det lugnt.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY